Nekromanti Snigels första bildtolkningsutmaning

Olle Linge

Snigel
Nu är det dags för en kreativ utmaning igen, men även om den handlar om bilder, går den inte ut på att själv producera någon. Istället handlar det om att beskriva vad en given bild föreställer. Texten får inte bestå av mer än 300 ord och vinnaren är förstås den som har det bästa förslaget. Bäst i det här fallet betyder häftigast, mest inspirerande, mest kreativ och bäst utfört och har ingenting med bildens egenliga syfte att göra.

Den här första omgången blir lite av ett test för att se om någon annan tycker att utmaningskonceptet är så bra som jag tror att det är. Jag hade tänkt att sätta ett slutdatum, mest för att folk ska få någonting gjort. Jag tycker att drygt två veckor borde vara mer än tillräckligt för detta och således är dagen för sista inlämning söndagen den 18:e februari. Bidragen mailas till [snigel snabela rollspel punkt nu] eller skickas som PM till mig.

I första hand ska beskrivningen täcka sådant som faktiskt är med på bilden, även om referenser till andra saker förstås är tillåtna. Målet är att innehållet ska gå att använda i rollspel, så försök undvika referenser till saker som kräver mycket förkunskaper. Eftersom 300 ord inte är speciellt mycket bör dock alla tänka på att det är bilden som ska tolkas och förklaras, inte saker bara indirekt är förknippade med den.

Sammanfattning:
<ul type="square">
[*] Kika på bilden
[*] Beskriv vad den föreställer (max 300 ord)
[*] Posta ditt svar till mig senast 18:e februari
[*] Rösta fram ett vinnande bidrag
[/list]
Bilden för den första utmaningen ser ut såhär:

Lycka till!

UPPDATERING: Posta bidragen till mig (PM eller [snigel snabela rollspel punkt nu]), lägg dem inte som svar på den här tråden. Jag tycker att det är roligare om folk skriver sina bidrag individuellt och att jag sedan lägger upp dem när det är dags för omröstning. Det är synd om någon inte skriver en idé för att något som verkar liknande redan finns, eftersom vi alla vet att själva utförandet ofta är minst lika viktig som grundidén.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Snigels första bildtolkningsutmaning [UPPDATERAD]

Posta bidragen till mig (PM eller [snigel snabela rollspel punkt nu]), lägg dem inte som svar på den här tråden. Jag tycker att det är roligare om folk skriver sina bidrag individuellt och att jag sedan lägger upp dem när det är dags för omröstning.
Bra tänkt. När du lägger upp dem för omröstning, skriv inte vem som har skrivit vilket bidrag.

Dewil

Olle Linge

Snigel
Det tänkte jag inte på...

...men det vore faktiskt rätt roligt. Jag ska fundera på det! Jag kan meddela att jag fått in två bidrag redan, så om det fortsätter så här kommer det att bli ohanterligt om någon vecka :gremsmirk:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Det tänkte jag inte på...

Jag tycker också att anonyma bidrag låter som en bra idé. När man ändå ska skicka in dem anonymt kan lika gärna omröstningen också ske anonymt. Det känns intressantare så.

/Dimfrost

Olle Linge

Snigel
Två dagar kvar!

Nu börjar det dra ihop sig, gott folk. Imorgon är sista inlämningsdagen, så ni har idag och imorgon på er att skriva ihop det vinnande bidraget. Jag har fått in en hel del bidrag, men ju fler desto roligare, så se till att gnugga kreativitetsknölarna ordentligt nu och skicka in!