Nekromanti Snigels tredje bildtolkningsutmaning

Olle Linge

Snigel
Nu är det dags för den tredje bildtolkningsutmaningen (läs om första och andra utmaningen). Det är samma regler som gäller den här gången, det vill säga att fokus ligger på rollspelsskapar aspekten. Istället för att godtyckligt beskriva bilden handlar det om att beskriva ett kampanj-, äventyrs eller miljökoncept. Hur man väljer att skriva det är dock helt upp till deltagarna och själva beskrivningen i sig är en del av tävlingen.

Bildtolkningsutmaningen handlar om att beskriva vad en given bild föreställer. Texten får inte bestå av mer än 300 ord och vinnaren är förstås den som har det bästa förslaget. Bäst i det här fallet betyder häftigast, mest inspirerande, mest kreativ och bäst utfört och har ingenting med bildens egenliga syfte att göra. Sista inlämningsdag är 16:e december och bidragen skickas till mig via PM här på Rollspel.nu. Glöm inte att sätta en bra titel på bidraget. Bidragen förblir anonyma till efter omröstningen är klar!

I första hand ska beskrivningen täcka sådant som faktiskt är med på bilden, även om referenser till andra saker förstås är tillåtna. Målet är att innehållet ska gå att använda till ett äventyr, en kampanj eller en setting, så försök undvika referenser till saker som kräver mycket förkunskaper. Eftersom 300 ord inte är speciellt mycket bör dock alla tänka på att det är bilden som ska tolkas och förklaras, inte saker bara indirekt är förknippade med den.

Sammanfattning:
<ul type="square">
[*] Kika på bilden
[*] Beskriv vad den föreställer (max 300 ord)
[*] Välj en bra titel
[*] PM:a bidraget till mig senast 16:e december
[*] Rösta fram ett vinnande bidrag
[/list]
Bilden för den andra utmaningen visas nedan är gjord av Rodney Matthews och hämtades härifrån.

Lycka till!

Pilzefrau

hon/henne
Jag utgår från att sammanfattningen har rätt och att det inte är 16 juli det skall vara inne.
Bara för tydlighetens skull.

Dimfrost

Special Circumstances
Påminnelse och bildlänk

Eftersom sidan med den ursprungliga bilden verkar vara nere letade jag reda på den här också.

Och kom ihåg att det bara är en dag kvar nu!

/Dimfrost