Flurtis
Hero
[Sangt Niklaus Krönika] är en kampanj som jag börjat snickra på.
Något som jag saknar i MM är monster med negativa förmågor som rör runt på slagfältet, vid låg level. Man har ett par rätt så klassiska som Rage och berserk, men systemet ger ju så mycket utrymme åt sånt här så jag tycker det nästan vore synd att inte utnyttja det.
I SNK kommer det att figurera en Gremling polisstyrka i staden där kampanjen tar vid. Jag har tänkt att använda mig av Goblins skullcleavers som mall för kaptenerna i polisstyrkan. Kaptenerna åtföljs nästan alltid av vanliga gremling poliser, dessa kommer jag att hantera som minions.
Grejen är den att jag vill ha lite kaos i dom här, jag vill ha striderna mot "polis" gremlingsen ska vara rörika och uppochner vända. Därför tänkta jag ger minionsen Polyfongranater.
Polyfon granater är små Sonic Burst 1 granater som poliserna använder. Dessa är ytterst instabila för varje runda som gremlingarna startar slår jag en tärning och vid ett visst utfall exploderar dom av misstag. Problemet är dock dessa:
Hur mycket skada skall dom ge? Jag siktar på lvl3monster.
Borde jag köra attackslaget mot Ref eller will?
Ska jag ha något slumpmoment i kastandet av Polyfongranaterna exempelviss klurar jag lite på att använda arteleri dicen ifrån warhammer, den med pilar ni vet tillsammans med en D4, för att få lite slumpmoment ifall granaten missar.
//Flurtis
Något som jag saknar i MM är monster med negativa förmågor som rör runt på slagfältet, vid låg level. Man har ett par rätt så klassiska som Rage och berserk, men systemet ger ju så mycket utrymme åt sånt här så jag tycker det nästan vore synd att inte utnyttja det.
I SNK kommer det att figurera en Gremling polisstyrka i staden där kampanjen tar vid. Jag har tänkt att använda mig av Goblins skullcleavers som mall för kaptenerna i polisstyrkan. Kaptenerna åtföljs nästan alltid av vanliga gremling poliser, dessa kommer jag att hantera som minions.
Grejen är den att jag vill ha lite kaos i dom här, jag vill ha striderna mot "polis" gremlingsen ska vara rörika och uppochner vända. Därför tänkta jag ger minionsen Polyfongranater.
Polyfon granater är små Sonic Burst 1 granater som poliserna använder. Dessa är ytterst instabila för varje runda som gremlingarna startar slår jag en tärning och vid ett visst utfall exploderar dom av misstag. Problemet är dock dessa:
Hur mycket skada skall dom ge? Jag siktar på lvl3monster.
Borde jag köra attackslaget mot Ref eller will?
Ska jag ha något slumpmoment i kastandet av Polyfongranaterna exempelviss klurar jag lite på att använda arteleri dicen ifrån warhammer, den med pilar ni vet tillsammans med en D4, för att få lite slumpmoment ifall granaten missar.
//Flurtis