Nekromanti Snowpiercer

chrull

Stockholm Kartell
Snowpiercer är en film som går ut på att världen har gått under och de enda överlevande människorna färdas på ett tåg. Skådespelare inkluderar Chris Evans, Tilda Swinton, John Hurt Song Kang-Ho mfl.

Den är ett sammarbete mellan Sydkorea och Canada(? eller?) och baseras på en fransk serietidning. Den har inte släppts utanför Sydkorea än, eftersom de stora bolagen i väst tror att den är för svår att förstå för amerikaner och de vill klippa ner filmen till att bli en enda lång action-sekvens. Något som regissören Bong Joon-Ho helst låter bli.

Om inte det här är tillräckligt för att göra dig intresserad av den så lägger jag till: Den är bra också.

Se så! Gå nu och se filmen och återkom när det är klart!

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Jag har inte lyckats hitta någon biograf eller tv-kanal (typ Netflix eller HBO, som jag har) som visar denna film. Är svaret att filmen "finns i sjön" eller kan man få tag på den på annat sätt?

chrull

Stockholm Kartell
Stövelkatten;n25169 said:
Jag tyckte den var helt okej. Man får acceptera den väldigt spetsiga premissen bara.
Skulle du beskriva premissen så spetsig att den är... genomborrande?

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Okej. Nu vet jag vad ni tycker. Alltså: var får jag tag i filmen? "Finns i sjön" eller någon annanstans?

chrull

Stockholm Kartell
Oscar Silferstjerna;n25201 said:
Okej. Nu vet jag vad ni tycker. Alltså: var får jag tag i filmen? "Finns i sjön" eller någon annanstans?

Där du brukar få tag på film? Amazon har den tex.