solvebring said:
För mig är det inte alls samma sak. Jag menar, det kanske lutar en pytteliten stund med det är ju knappast outhärdligt.
Godiset kanske prasslar en pytteliten stund, sörplandet kanske låter en pytteliten stund, fisar kanske luktar en pytteliten stund...
solvebring said:
jag håller bara inte med om att det skulle vara störande.
Inte för dig, nä. men du är ju snusare, så ditt perspektiv är ju med nödvändighet annorlunda =)
solvebring said:
Du har helt enkelt en hypernäsa, vilket jag själv inte har för övrigt. Har ganska taskigt luktsinne.
Jag har knappast nån hypernäsa; har däremot fått mycket bättre sedan jag helt lade av med rökningen.
solvebring said:
Ljud stör på bio, fisar är inte vidare fräscht att lägga av över huvud taget om man är bland folk, men att ta sig en snus tycker jag inte kan räknas bland dessa etiketter.
Att ta en snus är ungefär lika fräscht som att lägga av en fis...
solvebring said:
Det vore ju som att tycka det är fult av någon att beställa kolsoppa på en resturang, för att det luktar.
En restaurang där de serverar kålsoppa skulle väl snarare motsvara en tobaksbutik eller kanske nån bisarr klubb för tobaksuppskattning eller så. Går man på restaurang accepterar man att folk äter där. Däremot kanske man blir mer irriterad om folk röker inomhus, fiser, låter väldigt högt eller lägger in en snus vid matbordet.
solvebring said:
Det tror jag är mycket sant, för det vet man som rökare som lagt av - eller ja - trappat ned till obetydlig mängd, att som rökare blir man som sagt blind inför röklukt.
Slutar man helt får man steg för steg tillbaks luktsinnet. Vilket till viss del är helt fantastiskt (är helt kär i lukten av smält smör på rostat bröd...) men gör att man får lägre tolerans. Rökare luktar plötsligt askkopp... =)
solvebring said:
Wow... Det var verkligen hänsyn på full nivå.
Jag räknar med att om jag visar respekt, så gör andra det också. Så jävla viktigt är det inte för mig att få ha parfym på mig liksom - mitt behov av att bära parfym är mindre än det obehag t.ex allergiker får utstå av att folk har parfym. Man måste ställa saker i relation till varandra, liksom. Vems rätt är störst - min önskan att röka/snusa inomhus eller omgivningens rätt att slippa snus/rökstank?
Jag gnäller dock inte på andra om jag slipper, försöker ha överseende så gott jag kan. Klagar gör jag bara om jag verkligen inte står ut. Jag var dock nära att kasta något på idioten på biografen, det stank verkligen helvete, och idiotjävelns polare bredvid satt och pillade med en mobil med jätteljus skärm...
Hur svårt är det att antingen stå ut med samma snus under en hel film, eller se till att ha luktfritt snus på bio? Det finns snus som inte luktar jättestarkt, liksom.