Nekromanti Snuvad på engelska?!

Odd

Veteran
Det är inte frågan om att världen är alltför nydanande och annorlunda, det handlar om att den är totalt oigenomtänkt och ologisk. Tänk efter nu: hur försörjer man en mångmiljonstad på medletiden, hur f-n bygger man höghus och hur kan någon, ens en orch, komma på den absurda idén att hugga av kroppsdelar och ersätta dem med mekanik i en värld som i grunden befinner sig på medeltida nivå?? Chornopias värld är helt enkelt ett råspejsat, kitchigt och udda samelsurium av en galnings hashpsykotiska fantasier! Det finns ingen logik och ingen seriositet, NeoViking är tamejfan seriösare.

/Odd

Weatherman

Hero
Nejnej, det är inte en medeltida värld, det är något annat. saker måste inte vara historiskt korrekta för att vara skoj (Ereb t.ex.). Svaren på dina frågor finns i modulerna, men om man bara läst grundboken kan det verka dimmigt, men det är ju bara en introduktion. Läs modulerna! Min SL spelleder efter dem och det är hejdundrande roligt.

Den haschpsykotiske galningen som rört ihop Chronopia kan också ta åt sig äran för både Nidland och Gemini - Johan Sjöberg.

/weatherman - en fin kille

Inte svenska heller

Grundboken innehöll ju inte heller snygg, felfri svenska. Överhuvud taget är det sorgligt att se det språkförfall som äger rum på den svenska (och kanske internationella) rollspelsmarknaden.
De enda senare utkomna spel som jag har sett korrekt språk i är de som är producerade av Rävsvans förlag.

Horus

Warrior
hur försörjer man en mångmiljonstad på medletiden

Med mat.

hur f-n bygger man höghus

Man tar en sten och lägger på marken. Sedan tar man en anna sten och lägger på den första. Sedan tar man ytterligare en och lägger på den förra. Och så håller man på.

hur kan någon, ens en orch, komma på den absurda idén att hugga av kroppsdelar och ersätta dem med mekanik i en värld som i grunden befinner sig på medeltida nivå??

Tja, om det ökar din dödlighet (läs: förmåga att döda, inte förmåga att dö) i strid och du är en krigare kanske det är en bra idé.

NeoViking är tamejfan seriösare.

Nej.

/Horus - RIP Blümchen

Wizball

Veteran
Så klart att jag förstår att det finns flera rollspelare i utlandet och tycker att det är helt okej att lansera en internationel version, men de kan ju ändå behålla en svensk upplaga.

Men i grund och botten tror jag det handlar om kostnader

Sereg_UBBT

Swashbuckler
<I>"Men i grund och botten tror jag det handlar om kostnader"</I>

Självklart är det beroende på kostnader, intäckter osv. För att överleva på att sälja rollspel så måste man bredda sin marknad. Eon kommer säkert också på engelska i framtiden...