Tycker om idén och hoppas att du utvecklar den vidare då jag gillar denna typ av projekt. Blir det tillräcligt bra så kan jag tänka mig att testa ordentligt men just nu så har min spelgrupp/jag inte riktigt behov av det.
Något som jag tror skulle ge mer åt sidan är om man digitalt kan ha sina rollpersonern där och även skapa dem online. Detta har disskuterats t.ex. här (
Forum tråd) och jag började skissa på ett sådant system men inte haft tid.
Sedan om man slänger in funktioner där användare kan skapa alla möjliga typer av slumpgeneratorer och annat för varje rollspel förutom för tärningar så skulle det nog vara användbart samt kunna lägga till gratis material osv.
Man ska inte behöva skriva vad man slår osv utan allt bör sparas och vara kopplat till själva "chatten" där rollspelandet utförs. Spelledaren begär att en viss tärning ska slås eller kanske i vissa fall skickar ett litet formulär med olika val som kan göras.
Själva sidan där man spelar går nog att optimera för ändamålet, den borde ta upp istort sätt hela skärmen (dynamisk bredd osv) där man kan klicka fram många olika nivåer av detaljer.
Annat som man skulle kunna bygga in är grafiska editorer för kartor osv. där man kan dra och flytta markörer var spelare/slp och annat finns med. Självklart med historik på allt.
Och sist se om det går att få med befintliga rollspelsmakare osv. att gå med och sponsra.