Nekromanti Solar-fika, Malmö

Simon

Swashbuckler
Jag, Bearnie och Bobby Magikern och ett par till började prata Solar System på en fest i helgen, men eftersom tillställningens natur gjorde det något svårt att hålla fokuset i samtalet (och delvis ointressant eftersom det pågick en massa festande) så bestämde vi att vi skulle ta en Solar-fika snart.

Tanken är att vi ses och tjötar om saker vi undrar över och funderar kring med systemet och spelformen, utbyter praktiska erfarenheter och så. Kanske workshoppar vi lite om vi har tärningar med oss, ifall nån fortfarande är osäker på hur man kör konflikter och så.

Så, you guys och vem som helst mer som är intresserad, när kan det passa? Hit me with your dates (nä, alltså, ni ska inte banka på mig med personerna ni dejtar, och nä, inte slänga dadlar i ögonen på mig heller, fram med kalendrarna bara)!

Dimfrost

Special Circumstances
Det är synd att allt ballt händer i Malmö. :gremfrown:

(Här pratar vi bara Exalted på våra fester. Det var i och för sig ett år sedan.)

Johan K

Gammal & dryg
Well, jag är klart intreserad av lite fika.
Kan vara kula tt höra om detta system, som jag inte vet ett dyft om. Bestämm tid ni, så hoppas jag att jag kan.

Halvtand

Warrior
Det hade varit fräckt. Jag vet inte ett skit om Solar system, men det har ju pratats en del om det här.

Kan lite när som helst.

Snow

Swashbuckler
Jag kan väldigt få tider, men kan jag den tid ni bestämmer, så hade det varit kul att komma.

Wilmer

Hero
Jag är på onsdag, torsdag eller idag, rätt glest med föreläsningar. Jag spelar i Bobbys grupp och har ingen erfarenhet av Solar, men eftersom det liknar Rustbelt så är jag klart positiv till det!

Simon

Swashbuckler
Wilmer said:
Jag är på onsdag, torsdag eller idag, rätt glest med föreläsningar. Jag spelar i Bobbys grupp och har ingen erfarenhet av Solar, men eftersom det liknar Rustbelt så är jag klart positiv till det!
Okej, eftersom de här är de enda specifika förslagen så bygger jag på det. Också eftersom jag vet att jag kan eftermiddagar denna vecka, men inte vet nästa.

Alltså, förslag:
A - Onsdag em-kväll
B - Torsdag em-kväll

Respons?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joch kan inte alls nu, han ska på lajv. Jag har ännu inte fått svar från resten av gruppen (utom Wilmer), men kan kolla med dem imorgon. Eftersom vi i vanliga fall planerar för spel på torsdagar tror jag dock det är det bästa (förutsatt att de inte har bättre för sig).

Simon

Swashbuckler
Bobby Magikern said:
Jag trivs bäst med torsdag.
Då är torsdag preliminärt klart. Bobby, Wilmer, Lycan? Snow? Halvtand? Ymir, kul om det löser sig och du också kan.

Vill höra av Bearnie om honom och hans kompis Henrik. Om ni ser honom i lådan så skicka hit honom illabums.

Någon mer?

Tider som passar? Jag kan antagligen från tre och fram till tidig kväll.

Zebulon

Swordsman
*Drömmer om en SS-fika i Malmö*

Nåja, men vad är väl en Solarfika i Malmö?
Det kan ju vara fullständigt...fullständigt...fullständigt underbart!

Zeb - Men det är i alla fall fint väder i Stockholm. *Suck*

Bunny

Crazy like a fool
Jag kan komma

Men vi har inte bestämt lokal än, va?

Jag har mailat mina gossar: Henrik och Kalle (The_Gorger). Får se om de nappar, men de tycks ivriga att lära sig.

Simon

Swashbuckler
Kiviksgatan 8. OSA här.

Alltså, jag lutar nog åt att bjuda hem er till mig. Det är visserligen inte stort, men ganska trevligt, och vi lär väl inte bli tvåhundra. Jag bor vid Nobeltorget. Slå upp min adress, eller så PMar jag adress och kod till dem som kommer.

Så, ni som inte sagt något definitivt än, gör det här, nu.

Tid? Jag slänger nu fram klockan fyra som förslag. Bra?