Radioaktive reinsdyr
Skal prøve og skrive kort
Virker som om du fokuserer veldig på krig her nå. Hvorfor skal absolutt ett land gå til krig på ett land som er mindre??
Og hvis du nevner soldarn så burde du nesten tatt med asharien oxo. Asharien har ett større folketall, men er spredd utover en større yte. Og praktiserer en helt annen forsvarstaktikk, etter som jeg har skjønt iallefall. Hvis en fiende hadde trengt inn i Soldarn så hadde nok soldarn ganske hurtig samlet en "samlet arme". Mens asharien tror jeg hadde brukt mye mere tid på å få samlet motstanden. De baserer seg mer på at hvert jarledømme skal kunne beskytte seg selv (de har riktignok en "nasjonagarde" i Camard(?), men TTT). Skulle asharien eller soldarn formodligen bli angrepet av en ytre fiende så hadde de hjulpet hverandre, de er vel i en sånn muntlig allianse tilstand(?).
Og med at du skriver at det ikke virker som om soldarn har noe i "verdenspolitikken" å gjøre så er jo ikke militær makt alt.
En kan muligens dele "innflytelsespekteret" opp i tre ting, religiøst, økonomiskt og militært. Allianser og kriger kan lett oppstå av de grunnene. Typisk eksempel(?):
Land A vil angripe land B, mht det militære (land B er underlegent). Men Land A kan det ikke pga Land B er i allianse med Land C, pga felles religion, altså det religiøse.
Et kort innlegg laget på fem min. Så er ikke så veldig gjennomtenkt...