Nekromanti Solitär rollspel?

Bassejr

Hero
Allt för ofta finner jag mig i en situation där jag inte har någonting att göra, så jag tänker att jag vill spela någonting. Allt för ofta finner jag mig själv utan spelare som har tid. Så vad gör jag då? Finns det några tips på hur man kan rollspela på egen hand? Fins det något system som rent av är ampssat för att man ska kunna spela det med 1 spelare och 0 spelledare?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Go do this! Har du inte provat är det här en underbar svit på 28 böcker i en härlig värld där din hjälte växer genom hela sviten. Spelar just nu. Igen.

terje

xenomorf mystiker
Utöver soloäventyr så finns det andra möjligheter till solospelande. Till Dungeons & Dragons finns tabeller för att slumpa fram dungeons som du kan låta din rollperson utforska. Sedan använder du slumptabeller för möten, skatter, fällor, osv. The Dungeon Alphabet innehåller mängder av bra tabeller för alla möjliga kul saker som kan göra grottorna intressanta och varierade. Liknande tabeller finns också för vildmark och städer.

Sen finns också Mythic GM Emulator vilket, precis som namnet säger, är ett sätt att emulera en spelledare som du som spelare kan ställa frågor till. Den kan användas tillsammans med vilket spel som helst för solospelande.