Nekromanti Soloäventyr - HJÄLP

Demodog_UBBT

Veteran
När jag var liten grabb fick vi ett reklam blad från bokhandeln och i den fanns ett soloäventyr/bokspel som man kunde köpa för typ 10 kr. Jag köpte detta och det blev början till ett stort fantasyspel intresse. Skulle väldigt gärna vilja veta vad denna boken hette. Tror inte det är med i fighting fantasy serien eller ensamma vargen, inte heller nån del i en serie. Spelet var på svenska och man hade ingen tärning. Tror det var olika rutor man skulle kryssa i. Handlingen vill jag minnas var att man skulle finna handtaget och bladet till en yxa på två olika ställen och sammanföra dem. Precis i början kunde man välja att gå in i en liten stuga där jag tror det satt en gammal dam som man fick nån magisk dryck av. Framsidan var målad med troligen något träd på. Har läst att Bonniers utgav några på svenska under 80 talet men har ännu inte funnit rätt, vore tacksam för tips.

Är det någon som känner igen denna bok?

Demodog_UBBT

Veteran
Tack det hjälpte mig direkt, det var Det fördömdas skog jag tänkte på och den var visst med i Fighting fantasy serien. Tack än en gång!