Nekromanti Solomon Kane på vita duken

Nu blir Robert E Howards antihjälte Solomon Kane film också och jag tycker de valt en utmärkt skådespelare för rollen som Solomon.
James Purefoy gjorde rollen som Marcus Antonius i serien Rome och gjorde detta mycket bra. jag gillar honom!

Ser fram imot att se denna, även om det bara är en ok rulle!
Här är Trailern!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Draugen said:
Nu blir Robert E Howards antihjälte Solomon Kane film också
Faktiskt är det ju så att den redan har blivit, biopremiären i Nordamerika var redan i september tydligen.

Ryktet säger att det blir direkt till DVD i Sverige...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Säg, på vilket vis ser du Solomon Kane som en "antihjälte"? Så vitt jag minns från novellerna framställs han aldrig i annat än otvetydigt heroisk dager. Såtillvida inte "antihjälte" har urvattnats till att betyda "hjälte som har på sig svarta kläder", det vill säga.

Arfert

Facit
Bobby Magikern said:
Såtillvida inte "antihjälte" har urvattnats till att betyda "hjälte som har på sig svarta kläder", det vill säga.
Så är det ju. Han är ju inte direkt Woody Allen eller Thomas Covenant i "kamp mot ondskan"...

Big Marco

Läskig
DeBracy said:
Draugen said:
Nu blir Robert E Howards antihjälte Solomon Kane film också
Faktiskt är det ju så att den redan har blivit, biopremiären i Nordamerika var redan i september tydligen.

Ryktet säger att det blir direkt till DVD i Sverige...
Den har svjv inte haft premiär än i USA. Jag följer det hela rätt noga, av olika skäl.

Erik_N

Warrior
Jag har inte läst Howards böcker, men sett filmen. Rehabiliterad bad guy snarare än anti-hjälte kanske? Det är inte utan anledning att han är dömd att hamna i helvetet när han dör.

Filmen var f ö rätt...Uwe Boll-aktig? Rätt mycket ofrivillig humor...