Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
I och med att jag planerar att spelleda kampanjen "Det Solunska Ödet" så har jag beslutat för att ta tag i Soluna igen. Det som ligger på skrivbordet är först och främst att bearbeta och redigera om den Solunska världen och kampanjen "Det Solunska Ödet".
Kanske aningen ambitiöst, men jag planerar att arbeta ihop det till två moduler - en världsbok och ett äventyr - och det är av denna anledning jag skriver detta.
Vad som skall gås igenom är:
* Språket (då jag läser igenom det nu får det mina nackhår att resa sig av obehag)
* Formatet (genom tiderna har jag bytt titt som tätt mellan rubriksättningar och sådant, det skall bli enhetligt)
* Konvertering (allt material skall vara spelbart till DoD 4.0, 5.0, DOD6 och D6E)
* Äventyrskonstruktionen (leta efter svaga delar i kampanjen och förstärka dem - och ja, jag är medveten om problemen i "De Tre Ädelstenarna" så de är redan under granskning ).
Av denna anledning skulle jag uppskatta viss hjälp - alla som spelat eller läst igenom "Det Solunska Ödet" och världen Soluna är välkomna att maila mig på soluna@home.se med kommentarer, kritik och åsikt på materialet. Missade jag något som nämnts i tidigare moduler av Äventyrsspel? Saknades det något i modulerna? Ja, hur litet det än kan verka, maila mig gärna.
Sedan tänkte jag sammanställa ett par omfattande händelsetabeller eftersom det finns ganska mycket restid i kampanjen. Men att skriva alla händelser själva är inte alltför lockande, då det tar alldeles för lång tid och energi. Så alla som vill bidra med händelser är välkomna. Främst rör det sig om händelser i fyra olika miljöer: stadsmiljöer, regnskog, slättlandskap och ökenlandskap. Händelserna i sig behöver inte ligga på mer än 50-500 ord.
Senare kommer det även behövas en layoutare för det hela (såvida jag inte själv på något mirakulöst sätt besätts av något med högt FV i Layout), men intresserade kan maila till mig redan nu.
Tack för er tid.
Kanske aningen ambitiöst, men jag planerar att arbeta ihop det till två moduler - en världsbok och ett äventyr - och det är av denna anledning jag skriver detta.
Vad som skall gås igenom är:
* Språket (då jag läser igenom det nu får det mina nackhår att resa sig av obehag)
* Formatet (genom tiderna har jag bytt titt som tätt mellan rubriksättningar och sådant, det skall bli enhetligt)
* Konvertering (allt material skall vara spelbart till DoD 4.0, 5.0, DOD6 och D6E)
* Äventyrskonstruktionen (leta efter svaga delar i kampanjen och förstärka dem - och ja, jag är medveten om problemen i "De Tre Ädelstenarna" så de är redan under granskning ).
Av denna anledning skulle jag uppskatta viss hjälp - alla som spelat eller läst igenom "Det Solunska Ödet" och världen Soluna är välkomna att maila mig på soluna@home.se med kommentarer, kritik och åsikt på materialet. Missade jag något som nämnts i tidigare moduler av Äventyrsspel? Saknades det något i modulerna? Ja, hur litet det än kan verka, maila mig gärna.
Sedan tänkte jag sammanställa ett par omfattande händelsetabeller eftersom det finns ganska mycket restid i kampanjen. Men att skriva alla händelser själva är inte alltför lockande, då det tar alldeles för lång tid och energi. Så alla som vill bidra med händelser är välkomna. Främst rör det sig om händelser i fyra olika miljöer: stadsmiljöer, regnskog, slättlandskap och ökenlandskap. Händelserna i sig behöver inte ligga på mer än 50-500 ord.
Senare kommer det även behövas en layoutare för det hela (såvida jag inte själv på något mirakulöst sätt besätts av något med högt FV i Layout), men intresserade kan maila till mig redan nu.
Tack för er tid.