Nekromanti Somdia plåt

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Om jag ska vara ärlig så tror jag nog att ingen har känt av styrkan av ett svärd smidet av Léaram. Faktiskt.
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
ääääähhhhhh......
:gremsmirk:

det spelar ingen roll vem som är bäst smed....
jag kan säkert fixa nån som kan golva en fullt utrustad dvärg med en träpinne
och däcka en alv med en näve smågrus
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Ha,ha,ha,ha

!?

Vad jag menade var att det spelar ingen roll vem som smitt rustningen;
det blir bara metallsplitter kvar ändå.

Det ska till nåt ordentligt tjockt för att hålla mot en rollperson eller SLP, onda riddare eller små inte gulliga djur...ja ni fattar....
 

Kwarzim

Veteran
Joined
1 Jun 2002
Messages
125
Location
Dikanäs
"Det ska till nåt ordentligt tjockt för att hålla mot en rollperson eller SLP"

Nu pratar du om MINA RP/SLP eller DINA SLP/RP resten av gruppen har bara otur med tärnigarna!
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Nja inte precis. Det är inte helt omöjlig för en Mästare från stammen Learam med ett mäster smitt Carwelan att ta ned en riddare. Det är mer sanarare att riddaren får svårt att ta ner alven.
 

Kwarzim

Veteran
Joined
1 Jun 2002
Messages
125
Location
Dikanäs
*ropar* ALLA VAPEN är bra, jag skulle säkert kunnna ta ner med en gaffel vare sig ni är alver eller dvärgar!


vapen är bara en förlängning av krigarens arm och om fallet är laser vapen så är den jefligt lång
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Nja jag skulle inte tro det men jag kan hålla med dig om att alla vapen är bra på ett eller annat sätt men som sagt Alvernas är bäst. Kolla bara på Ishani. Bra hugg,kross,och stickvapen på samma gång. Jag skulle gärna vilja se en dvärg som klarar att göra något sånt.
 

Kwarzim

Veteran
Joined
1 Jun 2002
Messages
125
Location
Dikanäs
jo, men kan bara användaren använda vapnet så....
jag håller med att ishani är sketa bra, specielt med väl balanserat får då får den 5/4 SI vilket väldigt snabbt
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Ja det är ju välldigt bra. Nästan till och med farligare än en dvärg från skolan Zhur-Khan eller nått sånt( Har lite svårt för dvärga namn efter som att jag aldrig spelar de.
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Hoppaholjaholja

skämt åsido, så om man tar i tillräckligt spelar det ingen roll vem som befinner sig på andra sidan eggen.
Det blir slafs ändå.
 
Joined
8 Apr 2010
Messages
16
får man ju inte glömma att bergstroll är grymt bra på att smida med om du har läst bestialiska folk boken???
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
EPISK necro! Orka väcka en 8 år gammal tråd som i princip handlar om att alv och dvärgspelare sitter och flejmar varandra.
Hursomhelst är en av Mundanas genom skickligaste smeder en tirak, så hela diskussionen moot.
 
Joined
8 Apr 2010
Messages
16
nu va det ju inte riktigt det jag sa men okej. Jag vet att den är 8 år gammal men insåg det för sent inte mycket jag kan gör åt det nu eller hur. Jag kan nog tänka mig att det finns bra smeder lite över allt i mundan både bergstroll tirak dvärg alv demon m.m. =0)
 
Top