Nekromanti Sommaröl i Stockholmsområdet

Übereil

Swashbuckler
Det kommer inte bli några officiella forumsöl i Stockholm under sommaren. Däremot kommer folk vilja träffas för att dricka öl. Då kan det vara bra att ha någonstans att annonsera detta så folk kan vara medvetna om dessa inofficiella träffar.

Det är det den här tråden är till för.

Übereil

Übereil

Swashbuckler
Re: Sommaröl

Så, Korpen har undrat vad det finns för intresse av att träffas ikväll (även jag är intresserad)? Korpen föreslog Haga och Rålis - jag föredrar Rålis av den enkla anledningen att jag hittar dit.

Så, how 'bout it?

Übereil

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det fina med att inte sitta på en krog är att man inte behöver köpa dyr öl. Man kan köpa dricka på ICA, eller ta med sig en flaska vatten.

shaithan

Warrior
hehe mjo kanske dyker förbi iaf :gremlaugh: om inte för att bara snacka lite skit :D, så rålis va det? hmm närmaste t-bana dit?

gizmo

temporary sunshine
kan ni annonsera här när ni tänka packa ihop och lämna stället?
jag är upptagen fram tills ca kl 7, men om ni är kvar då, skulle jak kanske vilja titta förbi.

Korpen

Hero
Jag har en del att fixa först, men siktar på att landa lite innan 18.
Sen är rålis rätt stort,

gizmo

temporary sunshine
haha, jag sade just till någon "Rålis är ju en liten park, lätt att hitta folk" :gremsmile:

Sia

Veteran
Roligt! Jag vill gärna träffa fler forumare, fast dricker ej öl. Hoppas att det går bra att ta någon alternativ dryck?

Übereil

Swashbuckler
Jag dricker inte heller öl (jag lär inte dricka alls...), så det går jättebra. :gremsmile:

Übereil

Korpen

Hero
Re: Sommaröl i Stockholmsområdet, 16/6.

Det ska vara fint väder imorgon lördag. Så varför inte ha en picknick/parkforumsöl i rålis i morgon eftermiddag/kväll?

Jag är ledig från 15, och skulle kunna ha vilken starttid som helst efter det. Någon annan som skulle kunna tänka sig dyka upp?

gizmo

temporary sunshine

Bokat på kvällen, men i fall ni är ute tidigt, kommer jag möjligtvis förbi en timme på eftermiddagen. Kanske tar ut ankan :gremsmile:

Korpen

Hero

Eksem said:
Var och när?
Tja, när passar det er andra? kl 15? kl 18?
Var i rålis; då skulle jag säga vid boulbar ungefär, mellan gångvägen ( smeduddsvägen)och riddarfjärden.

Eksem

Champion

Spelar turnering ungefär fram till 16:00-19:30 (med 90% säkerhet till 16:30 senast). Rålis passar mig perfekt.

Korpen

Hero

Eksem said:
Spelar turnering ungefär fram till 16:00-19:30 (med 90% säkerhet till 16:30 senast). Rålis passar mig perfekt.
Då tycker jag vi säger kl 17.