Nekromanti Sommar i Starchallenge värld...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Hallå!

För de som är intresserade tänkte jag bara meddela att jag under min 6 veckors semester tänkt försöka korrläsa mitt spel. Under den tiden hoppas jag också få feedback på reglerna so jag lämnat ut. Tillsammans med lite romanskrivande på kvällarna (i en helt annan tid än Starchallenge nämligen andra världskriget) hoppas jag att under hösten kunna finna en bra plats att ladda upp spelet på. Jag lutar åt att släppa det gratis och hoppas på att folk vill bygga vidare på världar och regler.

Jag har bara ett orosmoln och det är storleken på 1400 sidor (ca 700 är teknik, världs och kampanj regler). Men det är 1400 times new roman med 1 1/2 rad avstånd och väldigt mycket på "vad är ett rollspelsnivå" för nybörjare. Hoppas folk kommer ta ner det ändå. Stjärnkartorna ska jag försöka få inscannade på kopiering för de är i A3 format.

Målet är att lansera det i höst i alla fall och jag hoppas att jag har några som är intresserade där ute.

Tills dess får ni ha en bra sommar. Återkommer här då och då så klart. :gremlaugh:

/Niklas

Sodivra

Champion
Läckert, som vanligt. [Lite OT]

Lycka till, och kom ihåg att du är en av rollspelsmakarnas ideal, en av förverkligarna som gör klart sina rollspel! :gremsmile:

Nåja, ha det iallafall. Ville bara säga det, för jag har också fascinerats av Starchallenge, men inte skrivit det.