Nekromanti Sommar Nummerplåts tävling

Quadrante

Grisbonde
Eftersom jag funderat på det ett tag så tänkte jag att jag borde andra drabbas av det.

Det finns så att säga en massa trestaviga förkortningar inom rollspel och det är en massa bilar där ute med tre bokstäver på nummerplåten.

Så...

Vem kommer att ha samlat ihop flest (olika) rollspelsförkortningar från nummerplåtar i slutet av sommarn?

(jag är i alla fall först!)

MrG

Swashbuckler
Hm. måste tankar ur bild från mobilen... eller litar folk på ens ord. Jag var tvungen att skicka bilden på nummerplåten SLA042 till ett par kompisar som brukat spela SLA indutsris, och 42 är ju alltid 42 :)

-Gunnar

Johan K

Gammal & dryg
Utmaningen antagen !

Oookey !
Jag antar utmaningen ! Hoppas bara att jag har kameran med mig vid tillfällen som behövs för nämnda utmaning..
Har iof redan spottat ett nick härifrån, men det kanske inte räknas... Hursomhells så var det LadySilverWolf intitaler LSW som jag spottade. Har tyvärr inga fotobevis för det... :gremsuck:

/ Johan K, som annars gjärna fotar vid alla tillfällen. :gremgrin:

Quadrante

Grisbonde
Lycka till + EON-plåt

LSW var just, men det är väl inget rollspel :gremsmile:

Själv har jag spottat ADD(=advanced D&D), ROS(=riddle of steal) och EON(..eon).
Missade ros för att jag satt i bussen, ADD för att jag först före såg registreringsskylten CUM.

Men EON har jag på bild :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Insanity lurks around the corner

Efter en vild biljakt så sköt jag och Fogge den här bilden:

Krille

Super Moderator
Re: Insanity lurks around the corner

Han fuskar! Max SAN är 99, och det förutsätter att man inte har något i Cthulhu Mythos!

Johan K

Gammal & dryg
Tackar !

Har åxå sett EON faktsitk. Dock han jag inte få upp kameran & fota den... :gremfrown:

Sen en helt OT-fråga.. Var tusan gör du ina graemlings ?? Den där sista sista som har handen i armhålan är ju skitcool !

Troberg

Sinister eater

hmm han kan inte vara rollspelar(minimikrav chtulhu mythos 50 för att klassas som en äkta)
Bilden är tagen på vägen som passerar utanför där du bor. Grabben har helt enkelt varvat mätaren...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det här är så fullständigt poänglöst att jag bara måste vara med. På dagens cykeltur till jobbet lyckades jag fotografera följande nummerplåtar med trebokstavsförkortningar som var heta på 80-talet:

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Re: Tackar !

Hahaa !
En får tack & bock för den hjälpen ! Fanns ju en hel dle colla graemlins där ja. :gremgrin:

Quadrante

Grisbonde
Re: Tackar !

De flesta är mina alster, men inte alla...

..de är gjorda i photoshop.. men det var nog inte frågan, utan... ja som ovan redan svarat på, från den alternativa gremlinslistan på forumet.

Quadrante

Grisbonde

snyggt!

Biljakter är det rätta :gremwink:

..såg en SAN skylt idag, men kameran (mobilen) låg i min tjejs väska (efter strandtrippen... :/

seinet

Swashbuckler
Jag hittade en bil med Neotechs valuta på (ECU). Måste få ur bilderna från telefonen... ruskigt snygg bil för övrigt med texten "Ifall du värderar ditt liv lika högt som jag värderar min bil så håll tassarna borta" klistrat i rutan.

/Seinet Wintermute - Skall luncha med chefen idag

Foggmock

Myrmidon
Det finns en bil på min parkering som jag har sett ett par gånger som har en ganska bra förkortning (Annars tycker jag att SAN är den ultimata trebokstäverskombinationen) som jag nog ska kunna skjuta på.. i övrigt har jag "HAX" på bild, och jag såg "KTX" på en parkering i Borlänge... men de är bara nördiga, inte rollspeliga.

Förvänta er bidrag!

Fogge, Sanityspotter