Nekromanti Sommar Rollspel Någon?

Shadowcaller

Veteran
Så nu när sommaren kommer åker de flesta på semester eller gör något annat kul. Dock så finns det de som stannar kvar i stan. Vi som inte har något omfattande sommarjobb, tagit en sommarkkurs eller liknande.

Jag undrar om jag skulle kunna få ihop någon typ av grupp i stockholms trackten under sommaren?

Jag vill bara veta intresse, jag är öppen för vilket typ av spel som helst.
Alla mina grupper har tagit sommaruppehål men det skulle kännas kul att ha något att spela under sommaren också.

Ni kan nå mig här eller på Seweron@hotmail.com

Thodd

Veteran
Jag är lätt på!
Thomas var namnet och är 29 år fyllda, bosatt i Rimbo.
Så om du kan tänka dig en räv bakom bordet så "count me in"

Shadowcaller

Veteran
Visst, då har vi iallafall 3 spelare (mig inkluderad), det behövs nog troligen några fler innan det blir något. Men det är en start iallafall.

Jag heter Gustav föresten, inget körkort än men jag kan enkelt ta bussen in till Stockholm eller Rimbo ifrån Norrtälje.

Några ideer för spel? Jag tror jag är tillräckligt erfaren i WoD (world of darkness) för att speleda det men jag tar gärna emot andra förslag.

Jag har spelat D&D 3.5 och 4.0 samt GURPS, CoC, Shadow Run (4.0) etc.
Jag hänger gärna på andra spel dock.

Thodd

Veteran
Jag spelar gärna vilket som.

Har inte heller körkort än så tar bussen jag med =)
Jag har spelledit:
DoD -91
Mutant (gamla)
kult
eon
DnD 3ed

samt flera hemmagjorda "bad excuse for a rpg"

Stormchaser

Veteran
Helt klart intresserad jag med om plats fortfarande finns :gremsmile:

Johannes, 30. Gammal i gemet :gremwink: ...bor i Södertälje, mer än villig att pendla om det skulle behövas.

Eon och WoD är helt klart favoriter, men har även erf från andra lir. :gremsmile:

// Johannes

Shadowcaller

Veteran
Ja, det finns gott om plats.

Jag tror det behövs åtminstone fyra spelare och en spelledare. Sedan gäller det att alla kan komma alla sessioner.

När det gäller lokaler är jag inte säker ännu vart vi skulle kunna vara. Möjligen hemma oss mig men jag är inte säker ännu, något som har andra förslag?

Jag tänker mig att vi skulle kunna mötas ca 1 gång per vecka beroende hur mycket tid alla har.

Jonas R.

Veteran
Det här låter ju intressant. Jag är 28 år och lärare, vilket betyder att jag har sommarlov framöver och ganska gott om fritid som ett resultat av detta :gremsmile:

Så om det finns plats så kan det vara intressant. Dock så har jag ingen bil så distans är lite av ett problem. Förslag på lokal skulle kunna vara Dragon's Lair inne på kungsholmen i Stockholm. Dom har lokaler för gäng som vill spela rollspel.

Vad gäller spelsystem är jag öppen för det mesta. T.ex DnD 4th, FFG 40k eller Warhammer Fantasy, Operation Fallen Reich m.m. :gremlaugh:

Shadowcaller

Veteran
Mjo, jag hade faktiskt tänkt på dragons lair, det blir nog nästan bäst om vi är där.

Är alla okej med att vi är där? Som det ser ut nu kommer vi nog starta gruppen runt 18.30 och sedan hålla på ett tag. Cirka 1 gång i veckan.

Är alla okej med det?

Edit: Dragon's Lair ligger här.

Stormchaser

Veteran
Mm...pendla har jag inge problem med. Jobbar dock till runt 18-tiden på vardagar tyvärr, så gärna lir på helger/fredagkvällar.?
Annars, en gång i veckan låter skoj.