Nekromanti Sommaren var kort. Det mesta regnade bort.

Feuflux

omjonasson.se
Jaha, förvisso är inte sommaren slut än (den tart slut den 7:e augusti det här året, det är den dagen jag åker tillbaka till Linköping) men det struntar jag i och tjuvstartar med en liten återblick över rollspeligheten hos sommaren 2003.

[color:\\"red\\"] Hur mycket DoD6 spelades? [/color]
A: Åt helvete för lite.
B: 6 spelpass ungefär.
C: 1 miljon spelpass.
Svarade du A eller B så har du rätt (hoppades på minst 3 gånger så mycket :gremfrown: ). Svarade du C har du problem med perspektiv... Kalmargänget var en besvikelse, alltid var det nån fåne (dvs alla utom jag, jag kunde spela jämt) som var upptagen.

[color:\\"red\\"] Hur mycket Feng Shui spelades? [/color]
Hann med att för tredje gången SL:a introäventyret. Den här gången för kusingänget. Dock saknades 25% av oss (dvs en person).

[color:\\"red\\"] Hur många gånger mötte jag kalcidis när jag cyklade hem från jobbet [/color]
2 stycken. Vi vinkade båda gångerna. :gremgrin:
F.ö. så tog kalcidis studenten samma dag som min syster (om jag inte är helt lost) men där kunde jag inte få syn på honom.

[color:\\"red\\"] Antalet våldgästningar hemma hos Foggmock [/color]
En eller noll beronde på definitionen av våldgästa. Hehe, nja, jag och en kusin (han som saknades i FS ovan) hälsade på och lirade X-box och kollade på futurama. Feuflux suger på samtliga spel som någonsin tillverkats till X-box (eller åtminstone de jag har testat...). Feuflux kan alla futuramaavsnitt utantill (nästan sant).

Jag hann även (vid ett senare tillfälle) lira lite Fluxx och Mutant:UA med Fogge och hans båda polare Gustav (som jag till och från fick för mig hette Nisse då han påminnde mig om en gammal tennispolare vid detta namn, jag påtalade dock aldrig detta) och Erik (som undrade om han fick kalla mig för Hassan då han hade problem att komma ihåg namn). Jag väntar spänt på nästa spelpass om ett år så jag får se hur det går. :gremwink:

[color:\\"red\\"] Lästa rollspelsböcker [/color]
1. Läst igenom Mutant:UA relativt noga, sedan småkikat på diverse detaljer. Ska troligtvis plåga mina Linköpingspolare med detta i höst (om vi hinner).
2. Läst det i Feng Shui som jag inte redan läst, dvs Creature/Arcanowave-bitarna. Nu kan jag allt. :gremsmile:
3. Läst första tredjedelen (ungefär) i Viking. Detta spel ligger rätt pyrt till i prioriteringen, men senare när jag tröttnat på de båda ovanstående och DoD4 (som förvisso ligger på hyllan för tillfället) så kanske...

[color:\\"red\\"] Tärningar [/color]
Inga inköp, inget bortslarvat. Kan bara påpeka att min T20:a alltid hamnar på 16 eller 17 när jag ska slå träffområde i DoD6, mina fiender har ont i höger ben säger jag bara. Men men, bättre än att slå 16/17 på färdighetsslaget.
Förresten, Foggmock visade mig Anthys (se min serie d12 om du inte vet vad jag snackar om) in real life. Det var en fin upplevelse, hade snackade nåt om Lorondonionion och Thornbush också, men har glömt vad han sade om dessa.

[color:\\"red\\"] Temperaturen i mitt rum [/color]
En varm sommarkväll, 5 skojfriska DoD6-spelare i ett litet rum. Varmt!

[color:\\"red\\"] Skådespelarkonster [/color]
Min alv i DoD6 skulle joina ett teatersällskap (för att komma in i slottet, för lång historia). SL kräver en liten improviserad audition av mig. Den kvinnliga teatermänniskan vill att jag ska spela hennes man som kommer hem från kampen mot en drake som terroriserade en närliggande stad (eller hur det nu var). Jag är usel på detta och lovar mig själv att aldrig bli skådespelare (hade jag förvisso ändå inte tänkt att bli).

[color:\\"red\\"] Antal räddade prinsessor [/color]
Noll, men vi rövade bort en. :gremgrin: "Tack vare" mina slöa Kalmarpolare får jag dock vänta jättelänge innan jag får veta hur det går... (min alv var inte inblandad i bortrövandet).

Kommer inte på mer nu, så nu vill jag veta vad just du har rollspelat ihop under sommaren.

Johan K

Gammal & dryg
Hur mycket DoD6 spelades?

Nada !!
Men jag köppte det därimot !!

Hur mycket Feng Shui spelades?

Vad är det för spel ?? :gremconfused:
Låter som det vore lite japaninfluerat..

Lästa rollspelsböcker

Håller på att läsa DoD 6 & DoD6E. Riktigt mysigt faktiskt !! Trevligt text & trevliga bilder !

Tärningar

Har faktsitk inte tappat bort några, men jag köppte 2 t8:or på Sydcon..

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tar det här som en utmaning

Vem hade egentligen den värsta sommaren? :gremwink:

Nae, riktigt så hemskt är det inte men mitt rollspelande har varit i stort sett obefintligt. Jaja, här kommer en genomgång i vilket fall.

[color:\\"red\\"]Hur mycket rollspelande?[/color]
Jag har spelat rollspel en enda gång under sommaren och det var på midsommarafton. :gremblush: Det regnade så mycket så vi slet fram Dungeons and Dragons-böckerna och körde lite lättsam DonJon-Bash. Det var rätt kul faktiskt. :gremsmile:

[color:\\"red\\"]Hur många timmar spenderade framför rollspel.nu?[/color]
Jag vet inte hur det funkar, men jag misstänker att svaret ska vara "alldeles för mycket" även om jag inte är det minsta ledsen för att det blev alldeles för mycket. Det är ju trots allt en ganska trevlig sida. :gremsmile:

[color:\\"red\\"]Antal forum-träffar besökta.[/color]
Räknas Lincon som en forum-träff så har jag varit på två. Lincon och forum-picknicken som var nu i helgen. Mycket trevligt! :gremsmile:

[color:\\"red\\"]Antal rollspelsprojekt som jag nästan börjat på...[/color]
Jag skulle gissa på att det är ett tiotal... Vänta lite... *Tänker* Den...och den och den och den och den och den...Hmm... och så den, den och den... Just det! Den också. :gremgrin:

[color:\\"red\\"]Antal lästa rollspel[/color]
Västmark och Gemini har jag läst igenom och sen har det varit lite strögluttande i en mängd olika böcker på en mängd olika ställen. :gremsmile:

[color:\\"red\\"]Antal Halfling-Clerics med 6 i Stryka skapade[/color]
En för mycket...

[color:\\"red\\"]Antal omgångar Zookeeper spelade[/color]
Oändligt många... Måste väl passa på att skryta om mitt rekord på 35410... :gremgrin:
Skicka ett <font size="3">[color:\\"#996600\\"]PM[/color]</font size> ifall ni lyckas slå det så blir jag för evigt er idol. :gremsmile:

Eksem

Champion
Sommaren var varm. Eksem gillar öl.

[color:\\"red\\"]Hur mycket rollspel spelades?[/color]
En kväll Call of Cthulhu. Yup, that's all, folks!

[color:\\"red\\"]Hur många dagar jag hängde med Kalcidis?[/color]
Två!

[color:\\"red\\"]Lästa rollspelsböcker:[/color]
Masks of Nyarlathotep, igen. Nobilis, igen. Sorcerers of Pan Tang, första gången. Bläddrade dessutom i en himla massa böcker utan att egentligen läsa dem.

[color:\\"red\\"]Antal kvällar där det konsumerades öl:[/color]
12? 15? Nåt sånt?

Balderk

Swashbuckler
En alldeles lagom sommar med mycket sol

Visst kan jag svara men jag orkar inte göra det lika ordnat som du...

Vi har faktiskt spelat en hel del rollspel i sommar (kan inte ens räkna upp alla sessioner). De två spelen vi har spelat är D&D3e och Mutant Chronicles. Mest MC faktiskt som nu börjar bli riktigt roligt. Vi körde efter T3 premiären ett riktigt roligt lir som började runt tolv och slutade runt halv sex och det var nog den roligaste spelsessionen i sommar. Saker började verkligen hetta till och så... D&D är också roligt och där stundar mitt stora födelsedagskalas. Det ska bli en fest som heter duga det!

Hur som helst, överlag är jag rätt nöjd med rollspelssommaren även om jag inte ännu läst nått Tribe 8 som jag hade tänkt. Nu på senare tid hade det även kunnat bli lite mer rollspel men jkag ger nog den här rollspelssommaren 4 tärningar av 5 och förklarar att det för det mesta var sol och obegränsad synlighet med några skurar och molniga dagar.

Tillägg: Förlåt jag glömde ju det bästa!

[color:\\"red\\"] Tärningar inskaffade[/color]

Två, på fanatic på nolia i umeå (Sveroks tält). En T10 (med hundratal) och en 20 sidad T10! Den viktigaste tärningen som någon sin gjorts! :gremlaugh:

/Balderk

Netfeed

Swashbuckler
Re: En alldeles lagom sommar med mycket sol

Saker började verkligen hetta till

manlig kärlek? :gremwink:

[color:\\"red\\"] Tärningar inskaffade [/color]

en, en röd T20...

Balderk

Swashbuckler

manlig kärlek?
Så klart! Våra spelmöten utmynnar alltid i manlig kärlek av ett eller annat slag :gremgrin:
Nej, men allvarligt... den storyn når snart sitt...klimax :gremsmirk:

/Balderk, slår lite med sin blå tjugosidade t10:e

Netfeed

Swashbuckler

Våra spelmöten utmynnar alltid i manlig kärlek av ett eller annat slag

aha jag visste det :gremlaugh:

nåja, någon annan än jag som tycker tärningar på tradition är dyra?

Storuggla

Champion
[color:\\"red\\"] Timmar ängande åt rollspel? [/color]
Öh.. inga. Eller nja, de gjorde gubbar till DoD6, men sen spelade vi aldrig.

[color:\\"red\\"] Timmar spenderade med andra spel [/color]
Fyra, samtligt med Fluxx.

[color:\\"red\\"] Kvällar enbart ägnade åt öl [/color]
Noll.

[color:\\"red\\"] Semesterdagar utnyttjade [/color]
Samtliga.

[color:\\"red\\"] Byxor nerpissade av Dantes katter [/color]
Ett par.

[color:\\"red\\"] Tristess uppnådd? [/color]
Om tristess vore Nirvana skulle jag varit Buddha i Juli, typ... :gremsmirk:

Storuggla, arkiverar sommaren -03 som en av de menlösaste i mannaminne

Balderk

Swashbuckler

nåja, någon annan än jag som tycker tärningar på tradition är dyra?
Jag tycker tärningar i regel är dyra... I Umeå skulle jag inte tro att det är stor skillnad mellan collectors point och tradition. Tärningar borde bli billigare... särskilt i styck. För ett set med tärningar (om det inte är spelspecifikt) är ju oftast riktigt dåligt och ger en typ en av varje tärning vilket är crap. Jag tycker att en lös tärning inte borde kosta mer en fem spänn eller nått...

/Balderk

Man Mountainman

Storsvagåret
jag tycker Fighter med Christina Aguilera är jättebra.

Äh, du ska inte vara generad. Jag tycker till exempel att "Lucky" med Britney Spears är en höjdarlåt. En man måste få ha sina små perversiteter.

Troberg

Sinister eater
"jag tycker Fighter med Christina Aguilera är jättebra."

Äh, du ska inte vara generad. Jag tycker till exempel att "Lucky" med Britney Spears är en höjdarlåt. En man måste få ha sina små perversiteter.
Böjelser är en sak, men de får inte bli hur krokiga som helst! :gremshocked:

kalcidis

Hero
Whei zim zimma summer a gwaan fe nuh know

[color:\\"red\\"] Hur mycket rollspel spelades?[/color]
För lite. Spelgruppen splittras pga att en flyttar till norrköping, en annan till japan och den tredje (jag vill säga) till stockholm. Kvar fanns endast två stycken personer. För mycket stress och för lite tid bidrog till att endast "Vildhjarta" (bra spellett, mårten!) och lite "Usagi Yojimbo RPG". Kommer sakna er grabbar!

[color:\\"red\\"] Hur många gånger stötte jag på feuflux när jag stack in mot stan?[/color]
Många och lyckades undvika honom alla gånger utom två :gremtongue:. Näe då. Hade varit kul att träffas fler gånger och kanske t om snacka lite med dig, flux. Och ja, din syster gick ut samma dag. Fast min klass gick ut sist av alla (f.ö. skingrades regnet och solen sken så fort vi gick ut. Perfekt med tanke på vår låt: Peps Persson - Oh Boy!)

[color:\\"red\\"] Hur många dagar hänge jag med eksem?[/color]
2 pga min klumpighet att resa till stockholm när han kom ner till kalmar. Vi plockar topaz nu när jag kommer upp istället.

[color:\\"red\\"] Hur många gånger påpekades det av Eksem att jag knappt kan prata?[/color]
FÖÖÖR många. Inte ens folk som fistats i munnen av tyson talar sämre.

[color:\\"red\\"] Lästa spelböcker?[/color]
Osthem (DOD6), Usagi (för många gånger), Pendragon, Tales of the Spectre Kings (Pendragon), Västmark, Fuzion Core, Action! System Core, BRP Core.

[color:\\"red\\"] Avslutning av det hela? [/color]
Jag flyttar till hufvudstaden och lämnar, min mysiga lilla hemstad, kalmar bakom mig. Är ensam, rotlös och utan spelgrupp. Någon som behöver en kort, skäggig, revolutionär?

Feuflux

omjonasson.se
Fighter. The true (and sort of long) story.

Äh, du ska inte vara generad.

Tja, med tanke på vad jag brukar säga om artister av den här sorten så är det lite illa att fasta för en av deras låtar såhär...

Nu till saken. Varför gillar jag låten Fighter med Christina Aguilera då? Utan att ha någon bra koll på texten så är det nåt som tilltalar mig. "Thanks for making me fighter" eller vad hon nu sjunger. Då kommer jag tänka på en liten klen wannabe-hjälte som blir omkring-pushad men som med tiden blir en fighter, han/hon slår tillbaka (och vinner prinsessan i slutet?). Detta är hans/hennes hyllningslåt till ärkefienden efter vinsten i slutstriden. Hade han/hon inte fått en massa stryk innan hade han/hon inte blivit en fighter och då hade ärkeskurken vunnit. Eller nåt i den stilen.

Slutsats, jag bli tamejfan inspirerad.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Sommaren var varm. Jag brände min arm.

[color:\\"red\\"]Rollspel som spelats [/color]

Inget. Nada. Inte ens ett futtigt parti Munchkin! Men jag är inte bitter för det, nejdå. Inte ett endaste dugg. Det finns så mycket annat man kan göra på sommaren. Som att jobba och bada....och jobba lite till. Nåja, sommaren är i alla fall inte över än.

[color:\\"red\\"]Antal konventsscenarion uttänkta [/color]
Tre. Får se vilka som överlever. Spädbarnsdödligheten är hög på idéer i mina hjärna.

I sommar har jag arbetat ovanligt mycket, passat gäss, badat, förbannat sommargäster, längtat efter en ny dator, svurit åt modem, skrivit sånger. Allt utom att spela rollspel. Men i höst ska det baske mig bli en ny Linköpingsträff.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
[color:\\"red\\"]Antal rollspelssammankomster besökta[/color]

Fyra. HalmiCon, SydCon och så forumträffar hos Dante och i Lund. Dessutom har en av mina vänner fått idén att resa upp till NärCon (mest som kompensation för att vi missar Borås Spelkonvent).

[color:\\"red\\"]Antal lajv besökta[/color]

Ett. I skuggan av muren, där vi fick spö av vakter och blev myggbitna (munkkåpa + skog/träsk + för varmt för byxor).

[color:\\"red\\"]Antal lajvidéer påkomna[/color]

Sextiotre, de flesta rörande vår kult. Har du möjlighet att lajva i Blekinge vid Allhelgonahelgen, hör av dig!

[color:\\"red\\"]Mängd rollspelande[/color]

En hel del, främst Gemini. Enbart illdåd begicks.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Därtill...

...föddes två idéer til konventsäventyr, varav en i fredags blommade ut fullt under en spöklik mopedfärd över Hallandsåsen. Har ni någonsin undrat vad som finns därunder och hejdar tunnelbygget?