Nekromanti Sommarforumsölar i Stockholm

anth

Vetefan
Min erfarenhet är att på sommaren spontanorganiseras forumsölar i småpraten: "jag är sugen på en öl ikväll, någon som hänger med?"
Dessutom brukar det fina vädret göra att vi sitter utomhus - och då känns inte ett mörkt bibliotek bakom baren lika lockande.
Ska vi skita i att boka biblioteket under juni-juli-augusti, eller ska vi boka i alla fall?

Vicotnik

Den onde
Staff member
För min del är det lugnt ifall vi skippar att boka biblioteket nu under sommaren.

gizmo

temporary sunshine
Mhm. Alltså om man tar förra veckan som tecken, skulle det vara helt rätt att pausa över sommaren, eller? Sedan kan man ju ändå alltid boka biblioteket för ett spontant (eller extrainsatt) regnig forumsöl. Ska man i så fall anmäla hos BA att vi bara har uppehåll?

Lupus Maximus

Tekniker
gizmo said:
Mhm. Alltså om man tar förra veckan som tecken, skulle det vara helt rätt att pausa över sommaren, eller?
Om det var lite folk förra veckan behöver det inte betyda så mycket; det var veckan efter en extra insatt forumsöl samt att det sammanföll med LinCon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lupus Maximus said:
gizmo said:
Mhm. Alltså om man tar förra veckan som tecken, skulle det vara helt rätt att pausa över sommaren, eller?
Om det var lite folk förra veckan behöver det inte betyda så mycket; det var veckan efter en extra insatt forumsöl samt att det sammanföll med LinCon.
Av de forumiter som brukar vara på froumölarna i stockholm så var det jag som befann mig på lincon. Räknar vi med att Han dök upp en stund på lincon så var vi två stycken forumiter som inte var på stockholms ölen i fredags.

anth

Vetefan
Det kan finnas ytterligare en orsak till lågt deltagande förra veckan.
Förra fredagen var klämdag och många kan ha rest från stan rent allmänt (inte bara till Lincon).

Arfert

Facit
anth said:
Det kan finnas ytterligare en orsak till lågt deltagande förra veckan.
Förra fredagen var klämdag och många kan ha rest från stan rent allmänt (inte bara till Lincon).
Det stämmer nog.. det var en dålig dag, folk hade annat för sig.

G

Guest

Guest
anth said:
Min erfarenhet är att på sommaren spontanorganiseras forumsölar i småpraten: "jag är sugen på en öl ikväll, någon som hänger med?"
Dessutom brukar det fina vädret göra att vi sitter utomhus - och då känns inte ett mörkt bibliotek bakom baren lika lockande.
Ska vi skita i att boka biblioteket under juni-juli-augusti, eller ska vi boka i alla fall?
Det är ju oftast öldrickning i solen som lockar då, vid dessa spontanforumsölar. Däremot så är det ju fortfarande Sverige vi bor i och det är ju inte alltid det är jättevarmt utomhus när solen går och lägger sig. Så jag tycker att forumsölarna på BA bör ske även under sommaren. Om inte annat för att vidmakthålla vårt claim på biblioteket. :gremlaugh: