Nekromanti Sommarspel i sveriges Chicago

Troberg

Sinister eater
Eftersom jag på grund av anledningar jag ännu inte kan tala offentligt om inte riktigt vågar utlova några planer på sommarspel hos mig i Borlänge så lämnar jag istället en öppen inbjudan:

Om någon har vägarna förbi och känner sig sugna på spel så säg till några dagar i förväg så ska jag se om vi inte kan trumma ihop något. Jag kan inte garantera några datum nu, men med lite kortare framförhållning (typ en vecka eller så) så borde det gå.

Med lite tur har jag fått tag på ett oljefat och byggt klart "Das Übergrill 3000XL" så kan vi grilla också!

Olle Linge

Snigel
Trevligt!

Om man nu ska åt det hållet någon gång under sommaren så vore det ju trevligt. Det kanske bygger på att man är lite fler än en person, eller?

Troberg

Sinister eater
Re: Trevligt!

Det kanske bygger på att man är lite fler än en person, eller?
Nejdå, vi är några här också så det fixar sig nog. Fast ju fler desto roligare.

Johan K

Gammal & dryg
Hemmm...

Tjaa, låter ju som en kul grej..
Är en av mina polare som åxå bor i borlänge hemam så kanske man ska ta & masa sig dit !
Så får man se borlänge åxå... :gremtongue:

Troberg

Sinister eater
Re: Hemmm...

Tjaa, låter ju som en kul grej..
Är en av mina polare som åxå bor i borlänge hemam så kanske man ska ta & masa sig dit !
Så får man se borlänge åxå...
Du är välkommen, ge mig bara lite förvarning så att jag kan skramla ihop lite mer folk.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det vore skoj!

Jag ska se vad som händer i penga-, liv- och tidsväg nu efter midsommar, men det verkar inte helt omöjligt. Vi får se, jag kanske inte kommer upp ensam, men om några andra har vägarna förbi och jag har tid och pengar kanske jag också kan masa (hö hö, masa... Dalarna... Dalmas... Öh..) mig dit. :gremsmile: *känna sig omständig*

Storuggla

Champion
Dalmas?

"(hö hö, masa... Dalarna... Dalmas... Öh..)"

Öhm... är "dalmas" ett korrekt ord? Jag har för mig att jag blivit pedantiskt rättad av Dante när jag nyttjat det ordet en gång. Fast det minnet kan å andra sidan vara färgat av öl, så vad vet jag?
Jag har för mig att man är mas eller Dalkarl, inget mellanting.

Storuggla, dolma!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Det vore skoj!

Det kanske går att sätta ihop en gemensam liten Linköping-Norrköping-karavan? Hade varit intressant att se med egna ögon om Borlänge verkligen är så inavlat som det sägs. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Re: Dalmas?

Det stämmer gott, fast jag vart rättad av Herr Nils... och då vågar man inte riktigt fortsätta fela..

Olle Linge

Snigel
Jag och Yassilus...

...pratade lite om det och vi kom fram till något i stilen: "Om det blir något, så vore det trevligt att åka tillsammans." Det vill säga inte vidare spikat, men intresset finns att åka tillsammans om det blir aktuellt.

Storuggla

Champion
Män från norr [ANT]

Det kan ha varit Dante istället för Herr Nils. Jag vet inte, jag. De är så snarlika.

Storuggla, ser likheter där andra ser korvkiosker