Nekromanti SONG of BLADES: AXE and BRIMSTONE

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Dvärgarna föll mig inte i smaken, men halvlängdsmännen var ju trevliga.

Vad är det för spel? Skirmish? Någon som testat?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Ok, nu skrev jag ett jättebra inlägg som skulle gjort att du köpte hela grejen men forumet åt upp det såklart (ja det är säkert) men kolla in här på de andra gubbsen (och relativt många gummsen) http://www.songofblades.com/category-s/101.htm
Reglerna är för Skirmish och för alla skalor och gubbs, man bygger dom superenkelt.
Men lita på mitt ord att det förra inlägget övertygade dig.. så nöjer vi oss här.
Om du vill ta en snabbtitt på reglerna så kan du få låna en pdf av mig. Bara jag får tillbaka den innan nästa helg :)

Snow

Swashbuckler
Song of blades and heroes är ett helt generellt fantasy skirmish spel. Man kan bygga ihop ett warband av nästan vilka figurer som helst. Det är enkelt att bygga figurer. Spelet är kul och väldigt enkelt, men lite obalanserat (om man vill bygga ett tematiskt warband kanske det blir rätt kass). Om man är ute efter att mäta sin styrka i figurspel kan man hitta bättre. Vill man dricka lite öl, äta lite pretzels och lira lite finns inte så många bättre.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Song of Blades and Heroes har inte lämnat mitt medvetande. Jag kikade på en regel-genomgång på YouTube igår, det var inte värre än att jag skulle kunna tänka mig att spela det.
Synd att man bör vara några stycken för att dra igång något sådant, den lokala klubben spelar Star Wars (rymdskeppsspelet), Warmachines och kanske 40K.

När jag igår försökte hitta tillbaka till den här kickstartern landade jag först på https://www.kickstarter.com/project...army-pugnacious-halflings-in-28mm/description vilket är något helt annat. Men inte mindre fantastiskt. Tur att gubbarna inte går att köpa än, för då hade jag nog hyvlat kortet lite obetänkt.