Nekromanti Sons of Grummsh

G

Guest

Guest
Antligen ett Forgotten Realms aventyr! Tyvarr har jag inte lyckats bena ut exakt vad det handlar om.

Har nagon har last en recension eller nagon utforligare presentation av aventyret?

Eller nagon kanske har spelat det redan?

Jag ska i varje fall kopa det inom kort, men vore tacksam for tips!

Morgath

Warrior
Från WotC:s hemsida:
Again, I can't add much more than what I've already said about this one. You saw back cover text in July, and I've just been reiterating the fact that the author of this 32-page adventure, Christopher Perkins, is a guy who knows what he's doing behind the DM screen. So, take a look through this one. Whether you run it as-is in your campaign, tailor it to fit your world a little more, pull out choice encounters and NPCs, or just draw inspiration from its expertly crafted design, it'd be well worth it. And if you want to go back to the well for more, flip through Dungeon Magazine's Adventure Path series titled The Shackled City, which released as a hardcover compilation back in July. Chris was one of the instrumental authors of that series.
This adventure showcases the classic high fantasy for which the Forgotten Realms setting is known. Sons of Gruumsh features an epic quest to prevent war between the orcs of Thar and the cities of the Moonsea. Though set in the Forgotten Realms, Dungeon Masters can place this adventure anywhere in the Realms, or easily adapt it for their own D&D campaigns. This adventure features encounters written to facilitate the use of D&D Miniatures and is designed for 4th-level characters.
Äventyret skall utspela sig (enligt en tråd på candlekeep.com) bland annat i Thar och/eller i Moonsae...Allt jag vet. Verkar dock vara lite futtigt med bara 32 sidor. Inget jag tänker punga ut stålar för.

G

Guest

Guest
Antligen ett nytt aventyr, det har varit svaltfott efter magnifika "City of the Spiderqueen". Men jag haller med dig om att 32 sidor knappast ger utrymmer for nagon intrig av bibliska proportioner. Daremot ar Moonsea med omnejd en av Faeruns mest spannande och lockande platser!

Tyvarr verkar det dock som om forst TSR, och nu Wizards, inte tror att det finns aventyrare over 4th level i FR! Alldeles for manga aventyr ar skrivna for de "lagre regionerna". Aven FR Campaign Setting nu senast i Wizards regi haller alldeles for manga "major bad guys" pa for lag level, enligt min mening. Ta t.ex. ledarna for Drows i the Dales, Jezz the Lame. Han ar Rogue 6th/Sorcerer 6th med 36 hitpoints. Ar det verkligen troligt att Drows hogsta ledare skulle vara sa vek?

Herregud, mina spelare skulle sanka honom pa 2 slag och gora Drow-gryta till lunch!

Jag alskar ju FR, men en del inslag ger mig graa harstran. Alldeles for manga "major bad guys" ar helt enkelt for svaga!

Morgath

Warrior
Tyvarr verkar det dock som om forst TSR, och nu Wizards, inte tror att det finns aventyrare over 4th level i FR! Alldeles for manga aventyr ar skrivna for de "lagre regionerna". Aven FR Campaign Setting nu senast i Wizards regi haller alldeles for manga "major bad guys" pa for lag level, enligt min mening
Nu verkar det som om magasinet Dungeon kommer släppa en hög-nivå-kampanj i City of Waterdeep. Se recension här .

G

Guest

Guest
Tack för tipset!

Tyvärr är jag inte så förtjust i äventyren i Dungeon Magazine. Dem är oftast för kortfattade och begränsade för min smak.

Senaste tiden har jag köpt äventyr från framför allt Necromancer Games, och konverterar dem till Forgotten Realms format. "The Vault of Larin Karr" t.ex, som utspelas i en dal, har jag lagt in i the Dales, vilket passar perfekt. Jag måste passa på att rekommendera "The Vault of Larin Karr". Det är ett fantastiskt äventyr!

Necromancer Games äventyr håller generellt allra högsta klass, och dem är relativt enkla att konvertera till FR.

G

Guest

Guest
Re: Lite ytterligare info...

Jag såg det. Tack!

Tyvärr innehåller den artikeln massor av spoilers, så jag vill varna alla här som tänker delta som spelare i "Sons of Grummsh"!

SÄRSKILT mina spelare, som om jag märker att dem läst där kommer få besök på natten av Vecna själv...