Nekromanti SoR biljetter säljes!

Organ

Out of time, out of mind
Re: Folk är idioter.

Problemet i detta fallet är att Arwens roll är betydligt större i filmena än i böckerna, eftersom vissa tyckte att det behövdes ett "love interest".

/Anders

Quan'talis

Swashbuckler

Hmm... låt mig gissa: Arwen följer med till Mordor och blir kär i Gollum?

Dilandau

Myrmidon
Re: Ocker?

Och du bidrog stort i skapandet av filmen och tycker dig därför kunna ta ut hutlösa priser för biljetter i andrahand? Eller var du med och tillverkade biljetterna i sig? Nej, vänta, du stog kanske i kassan och sålde biljetter? För inte kan du mena att bara för att du är dum nog att sitta å köa för biljetter du inte vet om du kommer få användning av, så har du rätt att höja priset på dem? Jag menar, kostade det dig något att sitta där? Har du lagt till "slitage på sovsäck" och "termostvätt" på biljettpriset?

lave

Warrior
angående brinnande osv...

.... så brinner dessutom alla de stackare som föddes i ett land som inte var kristet också. och alla de som inte är troende. och en hel klase av dantes personliga ovänner. killen har väl rätt att ta betalt prexis vad han vill för biljetterna? finns det en köpare och en säljare och transaktionen inte är olaglig så... varför inte? jag önskar nästan att JAG köpt mina 8 ransonerade biljetter och sålt rubbet.... 400 * 8 är ju ett halvt studiebidrag!

sen behöver jag kanske inte vädra mina åsikter om folk som köar 32 timmar utomhus i november, folk som betalar 400 spänn för en premiärbiljett, allt för en film som ingen kommer att gilla...

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ytterligare skydd

För att ge den skackars biljettsäljaren än mer försvar till sitt, enligt många, hutlösa pris så kan man ju nämna att arbetskostnaderna och personligt lidande. D.v.s. om det är nu är så att han har stått och köat (annars så spricker mitt försvarstal) ett antal timmar för att få tag på biljetterna så borde han väl få lite för "arbetet"...

Annars så är det väl inet mer girigt än något annat vi människor brukar göra.

Dilandau

Myrmidon
Re: Ytterligare skydd

Heh. Girighet är väl en sak, men medveten girighet är en annan. När man vet att priset man kräver är hutlöst, man vet att det är ocker (fast försöker bortförklara det) och vet att folk ser på en som en lortig liten lus på grund av det, men ändå gör det.

Det är illa.

Eksem

Champion

Huga! Ska de börja peta i innehållet också? Suck, fantasy funkar som rollspel, radio och böcker, men annars får det vara... men jag ska se den i alla fall. Den kan ju inte vara sämre än Willow.

Rosen

Myrmidon

Huga! Ska de börja peta i innehållet också?

Det har de. Finns t.ex en uppgift som gör gällande att Saruman dör (inte i den här delen, förstås) genom att ramla ner från Orthanc. Och det är ju inte riktigt hans ändalykt i boken...

--
Åke

Netfeed

Swashbuckler
precis
själv fick jag fram 8 biljetter till 22/12 2200 men jag är glad ändå /images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif

Ximnipot69

Swordsman
Biljetter

Ush! Ni får mig att må dåligt. Jag har inte skaffat några biljetter alls än. /images/icons/blush.gif Skäms på mig! /images/icons/blush.gif

Men den kommer ju att gå riktigt länge, och tur är väl det. /images/icons/smile.gif

Rickard

Urverk speldesign
"själv fick jag fram 8 biljetter till 22/12 2200 men jag är glad ändå"
Jag har 8 biljetter till den 29:e i Norrköping.. Såg på nätet att de fortfarande hade rätt mycket biljetter kvar på premiärdagen..

/[color:448800]Han</font color=448800> som nog kommer "missa" de första SoR-diskussionerna här på forumet

Nästan, men bara nästan vältaligt......

....och sen kan man ju citera Sereg och säga "I fart in your general direction" till den gode herren som ska ha 400 kr för biljetter han betalade 90 kr max för..........*LOL*