Nekromanti Sorcerer: Radikal terapi

God45

#PrayersForBahakan
Hej, jag behöver feedback på min Sorecerer one sheet pitch. Om ni inte vet något om sorcerer gör det inte så mycket, bara berätta vad ni gillar och inte gillar :gremsmile:

Jag behöver också ett bättre namn känner jag så har ni förslag där är jag tacksam :gremsmile:

Sorcerer: Radikal terapi

Influences: Silent Hill, speciellt det andra spelet, våra egna synder hemsöker oss i form av arkitektur. Condemned, det är här och nu men alla är den värsta versionen av sig själva och alla platser är det värsta möjliga skicket.

What is Humanity? Förmågan att acceptera och lägga sina synder bakom sig. Att bearbeta sina trauman och gå vidare. Nightmares and dreamscapes avsnittet Crouch End där ett par går vilse i ett London kvarter och träffar på tillvarons mer demoniska delar.

0 Humanity: Man har förnekat sina synder tills de drivit en till vansinne eller så har man fångats i dem, oförmögen att gå vidare tills ens mänsklighet har eroderat.

Humanity loss check: Trauman och synder ger omedelbara humanity loss checks. Att slå bort eller fly från chanser att konfrontera sina tidigare upplevelser och handlingar gör det samma. Beteende som straffar sig själv eller andra över ens tidigare upplevelser, som att dricka, skära sig själv eller slå sin fru.

Humanity gain check: Man accepterar det förflutna eller tar aktiva steg för att bearbeta eller konfrontera sitt förflutna.

What is a Demon?: Demoner är manifestationer av karaktärens synder. De är mardrömmar och hallucinationer som representerar trauman och synder för den individuella sorcerern. De är saker som krälar ut ur mardrömmar och dödsångest attacker och tar fysisk form.

What is a Sorcerer?: Skadat gods. The walking wounded. Individer som gjort eller gått igenom saker så svåra att bitar av deras hjärtan och själar saknas. Cancer patienten som förlorade halva sin barndom till sjukhus och operatiner innan han blev frisk. Flickan med de alkoholiserade föräldrarna som slog henne. Den före detta missbrukaren som under ett drogrus slog ihjäl sin flickvän. Individer som genom gått trauman eller begått synder men istället för att kollaps har använt sin smärta som bränsle, som gjort den till ambition skarp som rakblad.

What do Rituals consist of?: Hallucinationer, ångestattacker och mardrömmar. Sorcerern drar fram det allra värsta ur sin egen själ och formar det till ett verktyg, till en demon. Droger och Självskadebeteende ger bonusar till ritualer.

Setting: Här och nu och i här och nu förvridet av personlig perception. Vad som ser ut som änglar för någon är monster dör någon annan.