Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]
Jag var en av spelarna. Så jag vet hur det gick till. Vi skulle frita han, uhm vad hette han Dubbel-Lammer va?, stråtrövaren iallafall. Vi valde att göra inbrott kvällen innnan han skulle hängas. (det var detta äventyr va, kommer inte ihåg namnen så bra).
Allt gick bra, i fick upp ett fönster och vår mästerbågskytt hade inge problem att tillsammans med en lönnmördare (spelad av mig) beväpnad med ett dubblearmborst att tyst ta ut de vakter som fanns på väg till fångrummet.
Väl i fångrummet satt en stor, full vakt, som först fick en pil i halsen (otur med tärningar gjorde att han överlevde), sedan en skäkta i bröstkorgen, och nästa runda likadant igen. Men han dog ändå inte utan stapplade upp och gurglade, vilket fick en annan vakt att kolla hur det var med honom.
Then hell broke loose... Dvärgmagikern som stod utanför och höll vakt började bli nervös då han hörde röster därinnefrån. När han sedan såg hur hans två kamrater slogs med svärd mot allt mer vakter tyckte han att en avledningsmanöver var på sin plats. Ett eldhav (nån besvärjelse) på andra sidan gatan funkade bra, huset fattade eld och vakter störtade dit för att släcka.
När vakterna inne i huset var ner huggna klättrade vi ut och upp på en vagn som dvärgen körde, tyvärr kom några stadsvakter med pilbågar efter oss, ytterligare ett eldhav fick dem att ge vika då de var tvugna att fly från lågorna, som dessutom fick ytterligare ett hus att börja brinna.
Då vi flydde visste vi inte hur vi skulle ta oss ut ur staden, men det visste mannen vi just fritagit, en smed som bodde alldeles vid stadsmuren hade en gång ut.
Det funkar bra och vi skall precis stänga luckan till gången efter oss, när Dubbel-Lammer säger att den enda som sett oss är smeden. Detta fattar jag som en pik och skjuter den gode smeden, som står med ryggen till, i bakhuvudet (extra-skada hjärna). Sedan flyr vi genom gången och när vi kommer ut ser vi hela Nada stå i brand PGA "eldhaven" som spritt sig.