Nekromanti Sorgernas brun

Doedinnan

Veteran
Var det någon som tyckte att det här äventyret var bra?

Jag tyckte att det stank, det var inget nyt och spänande man använde sig av gamla ut tjatade senarion.

Och vad var det med den lama början på äventyret, när hertiginan testar R.P och deras pålitlighet, genom att skika ut sin bror och förhöra dem. (ja, jag vet att man kan strycka delar man inte gillar, men va fanken om jag skulle strycka allt jag tyckte var dåligt, då skulle det inte bli nåt kvar)

Den kan vara så att jag hade för höga förväntningar på äventyret, jag trode det skulle hålla samma höga standard som resten av utgovorna ...

Emil

Hero
Jag tyckte historien var helt okej. Det är ruskigt svårt att göra något som är helt nytänkande, det går alltid att relatera till andra äventyr.

Jag håller däremot med dig när det gäller inledningen. Det största problemet där är dock att spelarna lätt får för sig att det är mening att de ska fly och därför börjar slåss och dra vapen.

Dessutom tycker jag att alla SLP:s var väldigt klena i grunden. Visserligen är det ju något man kan ändra på, men det blir ruskigt enkelt för 2-3 erfarna rollpersoner. Och 4-7 oerfarna rollpersoner är tillträckligt för att banka vakterna som ska ta dem till fånga i början.

/Emil

Helmgast
Re: Sorgernas brunn

Äventyret passar väl sig ganska bra för nybörjare just, men skräckäventyr är det ju definitivt inte. Skräckkänslan är lite svår att nå i Mundana, men det går nog.

NoCarrier

Veteran
Jag har nyligen spellett färdigt sorgernas brunn och det var ett ganska bra äventyr tycker jag. Men om jag hade använt alla värden som stod i äventyret på slp så hade nog dramatiken försvunnit en hel del. Jag har nog aldrig använt ett äventyr rakt av utan modifierar alltid en hel del och det tycker jag man bör göra för att det ska funka bra för ens egen grupp. Och det är väl knappast upp till äventyret att skapa skräckstämning, lite får man väl ändå jobba som sl.

Zalpurgius

Veteran
Jag håller med till 100 %, det var nära att hela "alltet" sket sig fullständigt.

Men men jarla och fördömdas - var mycket bättre