Nekromanti Sorgernas brunn (Kanske spoiler!!!)

Jimpa

Veteran
Den här frågan riktas i första hand till dme som någon gång har spellett äventyret Sorgernas Brunn...

Som ni vet är det väldigt mycket resande som pågår i äventyret. Alltså flera veckor som går åt till att resa. Då undrar jag hur ni fick den tiden att gå??? hittade ni på olika saker som hände i så fall vad.. Lr sa ni bara ungefär att det gick några dagar utan att det hände något... Skulle vilja ha några bra tips.. Tack på förhand

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag har för mig att det inte var några snuskigt långa resor på flera veckor, men 3-4 dagar alltid. Tja, vi gjorde väl som vanligt, slog några slag för marsch/rida/köra vagn, berättade lite kortfattat hur dagen har varit och om något intressant hände och gick över till nästa dag. Själva resan är väl inte så kul, och det kan ju inte hända nåt hela tiden. Iofs kan man gott och väl rollspela rastplatserna lite, eller iaf beskriva dem - men att säga "du rider och du rider och du rider och du rider och du rider... hmmm... och så kommer det en häst längre bort... och sen rider du, och rider, och rider... (osv)" är inte särskilt intressant. Och släng inte in monster hela tiden - det blir bara uttjatat och förutsägbart efter ett tag. Släng hellre in några personer som stannar för att prata eller nåt i den stilen.

Det är mitt tips.