Nekromanti Spännande old school-nyheter!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Eldritch Enterprises är ett hyfsat nybildat rollspelsförlag som verkar ge sig in i old school-leken.

Vad som gör Eldritch Ent. speciella? Tja, att några av grundarna är Frank Mentzer, Jim Ward (Drawmij!) och Tim Kask!

Hur old school som helst, med andra ord.

(Webbplatsen är dock astrist och innehåller ovanligt lite information.)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jaså det rör på sig alltså? De har nämnt det här på podcasten Save or Die några gånger (de gjorde en intervju med Mentzer tidigare i år, men jag minns inte säkert om det kom upp där). Hur som helst verkar det ha varit lite på gång utan att lyfta, men har de kommit så långt som till en hemsida i alla fall så lär det väl bli av ändå. Hoppas jag. :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Dante said:
Vad som gör Eldritch Ent. speciella? Tja, att några av grundarna är Frank Mentzer, Jim Ward (Drawmij!) och Tim Kask!
I det här fallet är det verkligen "wait and see". Herrarna ifråga har en tendens att snacka mycket, sittandes på en bänk utanför verkstan, särskilt mycket om hur fantastiskt det var på den gamla goda tiden.

Frank Mentzer är en gammal hjälte, och jag kommer att kolla på vad de ger ut med stort intresse. De andra två ... tja, Ward drev ju Fast Forward Entertainment, och värre än det kan det väl inte bli?

Men oddsen att de ger ut något överhuvudtaget är låga, tyvärr.

/M

Arfert

Facit
Dante said:
Eldritch Enterprises är ett hyfsat nybildat rollspelsförlag som verkar ge sig in i old school-leken.

Hur old school som helst, med andra ord.

(Webbplatsen är dock astrist och innehåller ovanligt lite information.)
Nyfiken vad de kommer fram med!

Som jag ser det är utmaningen att balansera mellan att göra gamla fans glada, göra spel som uppmanar till old school-spelande, men ändå paketera det så man attraherar nyare spelare.

Botulf

Hero
Undrar vad det är dom ska ge ut. Den enda jag känner igen gällande namn är ju Mentzer vars D&D jag spelar fortfarande. Ska de knåpa ihop ett spel? Eller äventyrsmoduler till Swords&Wizardry/OSRIC/Labyrinth Lord/Castles&Crusades etc etc?

Min förhoppning är dock att de inte försöker blidka puristerna allt för mycket.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Schtajner said:
Undrar vad det är dom ska ge ut. Den enda jag känner igen gällande namn är ju Mentzer vars D&D jag spelar fortfarande. Ska de knåpa ihop ett spel? Eller äventyrsmoduler till Swords&Wizardry/OSRIC/Labyrinth Lord/Castles&Crusades etc etc?
De ska, enligt egen utsago, göra nått som ingen annan gjort förr, nämligen systemlösa äventyr som kan användas till flera olika varianter av D&D/retroclones.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member