Nekromanti Spännande projekt är på gång! Var en del av det?

Sodivra

Champion
En tredje gång ropade han, och då kom dom. Dom kom från när och fjärran, kort och lång.. Älvablod och människoblod.. Kvick och långsam, skuggvarelser och dagvarelser.. Alla kom dom.
-Utdrag ur boken om när Historieberättaren sökte hjälp.

Jepp, jag söker för tredje gången illustratörer. Till spännande projekt! (Nja, ETT projekt som jag verkligen vill ha till (Nummer 1) ett som nog folk kan vara sugna på (Nummer 2) och ett som jag måste fixa någon gång.. (Nummer 3))

Projekt 1:
Elin (w176) hjälper mig med mitt viktigaste projekt, och Alex (Kitzune) hade tänkt göra det.. Men nu skulle jag behöva en illustratör till för att få det klart i tid. Och den här gången så ger jag er en TEASER på projektet! Hah! Känn på den! Ni kan inte motstå!

Vad jag vill ha, från dig, kära illustratör är en till tre blyertsbilder (Eller något annat, men det behöver inte vara färg och så, menar jag.) av olika personer: Läpplös zombie-kung med järnkrona, (krull)skäggig amerikansk halvt (medeltids)galen typ, äldre man.. (Antingen klok eller vetenskapsman.. Ehhh, hehe.. :gremwink:).

Något som skulle vara väldigt skönt är också en till tre bilder på en ruinstad: En enkel en som bara består av silluetter - Den är så enkel att till och med jag kan försöka mig på den! (Så här "bra" ritar jag..) En som visar en ruinstad i solnedgång, och eventuellt en liten för flickan som springer i teasern.. Detta är dock inte alls lika nödvändigt.

Det behöver inte alls vara krångliga grejer det här. Lite kluddighet kanske till och med passar in.

Projekt 2:
Bilder till Forumpersonligheterna -Detta är dock lågprioriterat. Tänkte jag skulle nämna det bara, men om jag skulle få mindre tecknare till Projekt 1 på grund av detta så blir jag bara ledsen.. :gremwink:

Projekt 3:
Gamla illustrationer som inte är täckta än.. :gremsmile:

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Spännande projekt är på gång! Var en del av de

Nåja, ett par teckningar borde jag kunna fixa. När behöver du dem? (Antingen nästa vecka eller efter jul, för jag har inte tillgång till scanner och internetuppkoppling hemma hos familjen).

Om du vill ha exempel på mina bilder kan jag till exempel visa på min forumsavatar och min gamla forumsavatar ( här ). (Förresten är jag bättre på att scanna nuförtiden...)

-JPS- börjar skissa lite smått på en läpplös amerikansk zombiekung som springer i en ruinstad

w176

Förlorad dotter
*Faller ner på knä....* (OT eller kanke inte)

....Och tackar Kvante för att hon inte längre behöver måla den där totalt omålbara zombiliknande läpplösa förbannade saken!*

/Elin blev just snäppet lyckligare

Sodivra

Champion
Ehh.. Pay no attention to the hysterical woman..

Såja, till att börja med så ska du veta att jag har KRAV, JPS! Och du.. vadå "jag vet inte", du antydde att du skulle rita, då ska du göra det också, damnit!

Nä, så dramatiskt är det inte, men här ska du få veta hur jag tänkt mig honom..

Ta medföljande bild. Se hur huvudet är framåtlutat. Kör på det. Stäng käften. (Öh.. Han har ju ingen mun, alltså..) Lägg på en blick som säger: "Jag lider/är ful. Men det är så det är. Jag är prins. Råttornas prins. Mmmmm. Jag funderar djupt och ser bra ut när jag gör det.."

Gör gärna ansiktsköttet där läpparna skulle suttit fast lite smått "trasat" snarar än bara "avslitet". På hans huvud sitter en kronliknande sak i järn - Lite taggigt, lite skruvat och böjt.. Inte överdrivet dock.

Okej? :gremwink: Tja, det är så jag alltid tänkt mig honom iaf.. Det vore.. mmmm! Sååå mysigt om du ville hjälpa.. Att följa ritinstrunktioner är ett plus, men vafan.. Du kanske gör det bättre på ett annat sätt.. :gremsmile: No press vet du. No press. Det behöver absolut inte vara något hyperambitiöst, jag är jättenöjd bara jag får ihop alla bilder. Bilderna ska vara klara innan den 21:a. Mer kan jag inte säga. Såvida jag inte sagt för mycket redan.. *shifty eyes*

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Ehh.. Pay no attention to the hysterical woman

Den bifogade bilden funkade inte...

Nåja, jag tror jag förstår hur du tänker dig honom. Ska försöka få en bild färdig i helgen, om det inte lyckas måste jag väl meddela dig och sen gömma mig tills du inte kommer ihåg att jag lovade hjälpa till...

Förresten: är han en zombie eller ser han bara ut som en? Sönderfall, förruttnelse, formaldehyd och svarta sömmar eller bara lite blek?

Om du sagt för mycket redan så kanske du kan skicka ett privat meddelande eller så.

-JPS- ska väl rita då, damnit!

Sodivra

Champion
Uuuunh! Illustrations! Illustraaaations!

Äsch, bara man har Quicktime så funkar det.. Gjorde den i tiff, för den blev så hemskt grynig annars.. Nåja, här får du den gryniga versionen.

Nej, det är ingen zombie. Bara en mutant som är lite över 2 meter, skallig, har styv hud men inga läppar.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Är inte det där Nemesis från RE? ;) [ANT]

[Almost No Text]

Men han är ju också sexig! :gremlaugh:

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Uuuunh! Illustrations! Illustraaaations!

Okej. Jag lyckades faktiskt få det att funka sen. Nåja, jag skickar ett privat meddelande med förfrågningar om detaljer som du kanske inte vill diskutera på forumet (skulle ju vara synd att förstöra det roliga om du nu vill vara hemlighetsfull)

-JPS-

Eksem

Champion
Dåligt samvete

Jag har ju sedan långt tillbaka lovat att rita åt dig, den där vandraren försökte jag ju mig på t.e.x (det var väl till dig? Eller är det mitt diffusa ölpåverkade minne som lurar mig?) (jag har dessutom försökt färglägga den ordentligt, sehär ).

Jag ska läsa igenom ditt inlägg och svaren mer noggrant när jag är nykter, men lita på mig, jag ska försöka hjälpa till om jag får chansen! (i gengäld, starta upp en Nobilis-kampanj online är du hygglig :gremwink:. När du har tid alltså!).