Kampanj-spånande:
Rp blir anställda av den gemytlige Sigurd Enöga, för att frakta föremål X mellan punkt A någonstans i Fynhem och punkt B norr om Istopparna.
De får strikta order om att inte öppna den mycket anonyma kistan, som dessutom är låst. Men den är stor och tung så den är svår att dölja.
Punkt B ligger strax innan Svartliden och där ska de lämna över kistan till x antal personer beskrivna av Sigurd.
Föremålet är något mycket viktigt och hemligt, som Sigurd av någon anledning vill gömma undan/förstöra och många är efter det av olika anledningar.
Vad är det för ett föremål?
Det kan vara något mäktigt magiskt, men jag ser hellre att det är något som verkar väldigt anspråkslöst för utomstående. Sigurd kommer i vilket fall råka väldigt illa ut om han kopplas till det eller inte lyckas få det till hans uppdragsgivare i tid.
Vilka är efter det?
Kulter är alltid roligt. Någon som vill Sigurd illa? Någon som tänker dra nytta av det för utpressning? Någon som själv råkar illa ut om föremålet förstörs? Den verkliga ägaren till föremålet?
Hur mycket står RP ut med innan de ger efter för sin nyfikenhet och straffar sig nyfikenheten i dethär fallet?
Vem är egentligen Sigurd? Är det han som vill göra någon annan illa med föremålet och kommer isåfall RP stå på hans eller hans offers sida om de tvingas välja?
Kan RP vara så pass diskreta att de som jagar föremålet inte får tag på det?
Eller klantar de sig som vanligt ? Det handlar om yttersta finkänslighet - hur prövar man dem bäst?
Kan någon övertala dem att sälja det?
Vad gör de när de får reda på vad det är för ett föremål? Och vad gör de när de vet varför det är så viktigt för Sigurd?
Det genomgående draget i kampanjen/äventyret ska vara frågan "Vem kan man lita på egentligen?" - så där har ni ett hum om vilken känsla jag strävar efter.'
Tidspress och panik är också en väldigt rolig känsla som jag använt mig alldeles för lite av. Förvirrade, desperata spelare kan vara ganska underhållande.
Många frågor men just nu väldigt få svar. Är det någon gammal SL-räv som har tips för kampanjskrivande eller som spontant har några svar att ge?
/Glimfrost, tillbaka med alla sina frågor
Rp blir anställda av den gemytlige Sigurd Enöga, för att frakta föremål X mellan punkt A någonstans i Fynhem och punkt B norr om Istopparna.
De får strikta order om att inte öppna den mycket anonyma kistan, som dessutom är låst. Men den är stor och tung så den är svår att dölja.
Punkt B ligger strax innan Svartliden och där ska de lämna över kistan till x antal personer beskrivna av Sigurd.
Föremålet är något mycket viktigt och hemligt, som Sigurd av någon anledning vill gömma undan/förstöra och många är efter det av olika anledningar.
Vad är det för ett föremål?
Det kan vara något mäktigt magiskt, men jag ser hellre att det är något som verkar väldigt anspråkslöst för utomstående. Sigurd kommer i vilket fall råka väldigt illa ut om han kopplas till det eller inte lyckas få det till hans uppdragsgivare i tid.
Vilka är efter det?
Kulter är alltid roligt. Någon som vill Sigurd illa? Någon som tänker dra nytta av det för utpressning? Någon som själv råkar illa ut om föremålet förstörs? Den verkliga ägaren till föremålet?
Hur mycket står RP ut med innan de ger efter för sin nyfikenhet och straffar sig nyfikenheten i dethär fallet?
Vem är egentligen Sigurd? Är det han som vill göra någon annan illa med föremålet och kommer isåfall RP stå på hans eller hans offers sida om de tvingas välja?
Kan RP vara så pass diskreta att de som jagar föremålet inte får tag på det?
Eller klantar de sig som vanligt ? Det handlar om yttersta finkänslighet - hur prövar man dem bäst?
Kan någon övertala dem att sälja det?
Vad gör de när de får reda på vad det är för ett föremål? Och vad gör de när de vet varför det är så viktigt för Sigurd?
Det genomgående draget i kampanjen/äventyret ska vara frågan "Vem kan man lita på egentligen?" - så där har ni ett hum om vilken känsla jag strävar efter.'
Tidspress och panik är också en väldigt rolig känsla som jag använt mig alldeles för lite av. Förvirrade, desperata spelare kan vara ganska underhållande.
Många frågor men just nu väldigt få svar. Är det någon gammal SL-räv som har tips för kampanjskrivande eller som spontant har några svar att ge?
/Glimfrost, tillbaka med alla sina frågor