Nekromanti Spam art ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tidigare idag reflekterade jag över hur finurliga formuleringar det var i rubrikerna på mycket av den spam jag får varje dag. Varför inte göra något kul av det?

Jag mixar gratis retro-clip art, gratis retro-typsnitt med penisförstoringsbudskap. Kanske inte jättekul, men i alla fall lite småskumt.

Bedöm själva:

Foggmock

Myrmidon
Jag såg dem på din Facebook nyss (jag kan knappt tro att jag just sade det där...) och tänkte skicka ett PM och fråga vad du fått dem ifrån och om det fanns flera, men då har vi ju svaret här.

Mera! Mera!

Jag förutspår att de kommer cirkulera länge på internet om de får en liten schysst puff i spridningen såhär i början. :gremlaugh:

Wyldstorm

Swordsman
Re: ? (nt)

retro-reklam i förbannelse, av typ samma stuk som ditt..

Sen ÄR det ju årets bästa spel iofs..

Johan K

Gammal & dryg
Well, kul att någon kan göra lite konstruktiva saker av allt spam man får..
Hur som haver, Dante... Det här var lite mer kul än ren text-spam som brukar dimpa ner i mailboxen.

claes

Swordsman
Det går även att använda spam i rollspelssammanhang. Läste på Mongoose Publishings blogg:

"We have developed a rather whacky approach to character naming now - we take the best spam mail sender names that we receive and file them. Thus I became Nils de Byng. Oh yes." >>Hela inlägget

Arfert

Facit
Kul grej Dante!

Min fru har en annan grej på G: Hon samlar på alla de innovativa och fantasieggande namn som de fiktiva avsändarna på spammet har... Några från dagens skörd: Hania Spruill, Darya Eubanks, Kent Hamlet...

...får se vad det blir av det, kanske karaktärer i en roman eller nåt (eller kanske jag snor de bästa till ett rollspel).

Johan K

Gammal & dryg
Haha !
Det var ju ett nytt sätt att nyttja spam på ja.. Det får jag säga. :gremlaugh:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Haha

Sjukt roligt Dante. Kan du skriva ut ett par till mig som jag kan ha hemma?

- Vulf

G

Guest

Guest
Blir lite svårare för mig att göra sånt då majoriteten av min spam är för att köpa OEM versioner av japansk mjukvara och mailet också är på japanska, sedan får jag en del tomma brev också, som antagligen är en felkonfad spambot (och med tomma menar jag tomma ingen avsändare ingen mottagare ingen subject och ingen text i övrigt).
Svårt att göra såhär coola bilder på det tycker jag iaf.

/Zorbeltuss liek pictars

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Rollspela Traveller, OMGLOLZ!

De går verkligen in för att få mening i slumpresultaten av Traveller-byggandet av rollisar, och det blir ascoolt! Nå, nu vet jag vad som kommer att ske nästa gång det blir improvisationsspel med mina Kaisers. Vi skall spela Traveller (eller typ... Travellers färdigheter har typ samma skala som TSOY, så det blir hybrid, men det blir helt säkert kickass!).