Nekromanti Spam, spam, middle aged women, and spam

Lindenius

Swashbuckler
Det största viruset inom datorvärlden är utan tvekan kedjemail eller "viktig information" som sänds i all välmening. Jag finner två saker i detta både vara frustrerande och konstiga:

Den första saken är var folk har skaffat sig den skeva uppfattningen att alla i deras jobb- eller umgängeskrets verkligen måste vara intresserade av teaterbiljetter, kulturevenmang med folk som blåser näsflöjt, den där professorstjänsten i oral trancendens eller stackars lilla Osvald 8 år som fått cancer (som det verkar vara särskilt synd till skillnad mot de resterande 300 barn som insjuknar varje år i Sverige… och då räknar vi bara cancer. Hur många som helst misshandlas i sina hem eller far illa i skolan och så vidare).

Det andra konstiga är, åtminstone av vad jag har upplevt, att 95% av alla de gånger det skickas, så är det från medelålders kvinnor. Vad beror det på? Kan någon (helst medelålders kvinna) svara på det… och sedan skicka svaret på mail till alla de känner samt dubbelposta på alla forum.

//erik. glassmonster

Rising

Vila i frid
Å andra sidan; från karlar kommer det tuttkalendrar, blondinskämt, länkar till grabbhumor-filmer och liknande brus; så jag vet inte riktigt vad som är värst.

Vad man störs av säger nog mest om vilket umgänge man har. Själv får jag inga sympatimejl, men däremot en del grabbmejl.

Rosen

Myrmidon
Det största viruset inom datorvärlden är utan tvekan kedjemail eller "viktig information" som sänds i all välmening. //
95% av alla de gånger det skickas, så är det från medelålders kvinnor. Vad beror det på?

Vi umgås nog inte med samma medelålders kvinnor, för jag känner inte alls igen det där. Jag har en äldre kusin (manlig) som postar kedjebrev, namnlistor mot bonsai-katter o dyl ett par gånger om året, men that's about it. Här på jobbet brukar de medelålders kvinnorna maila uråldriga fräckisar och ekivoka reklamfilmer - alt länkar till dylika på YouTube.

--
Åke

magoo

Hero
Jag får tre sorters icke önskvärda mail från folk jag känner:
1. kedjebrev
2. snuttepluttiga power-pointdravel med tänkvärda moralkake-slut
3. fräckis-bilder/filmer

1. skickas enbart av kvinnor, ålder min egen (34) och äldre
2. skickas av båda, kvinnor vanligare, ålder se ovan
3. skickas av alla, mest av män, ålder se ovan.

De skräpmail jag vill ha - roliga serier och intressanta wikipediaartiklar får jag av män i min egen ålder eller yngre.

Jag tror att medelålders kvinnor är mer uttråkade på sina jobb än andra. Så är det i alla fall på mitt jobb.

/Magoo, Scott Adams jobbar på mitt jobb