Nekromanti Spanat i Fjärran Dalar

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag har precis lusläst Fjärran Dalar och måste säga att det tilltalar mig väldigt mycke. (Eloge till Tomas).

Jag tycker att världen är perfekt stor, det känns som om rollpersonerna kommer att kunna påverka och förändra kampanjevärlden och att inga saker som fanns igår, finns idag (typ).

Reglerna är enkla och "speliga". Jag antar att de har den karaktären för att locka nya spelare till hobbyn (spelet är uttalat nybörjarspel). Men den där speligheten tycker jag lämnar mycket till karaktärsspelande.

Är det någon som har speltestat det? Eller har några andra reflektioner om spelet?
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Jag är också förtjust i Fjärran Dalar, ska använda mig av det för att spela med mina två älsta söner. Troligtvis blir det mycket skattjakter och mystiska uppdrag. :gremsmile:

Jag har ännu inte hunnit speltesta något, men jag håller på och fundera på att göra kort där förmågorna står och även vapen- och rustningskort. Allt för att det ska bli lättare att förstå, eftersom den minste ännu inte kan läsa ordentligt.

Överhuvuttaget ska jag försöka använda mig mycket av bilder när vi spelar, jag vet att det sätter fart på min egen fantasi i alla fall.

Jag vet att det är något i reglerna som stör mig, jag kan bara inte komma på vad det är. :gremconfused:
Ska se om vi inte hinner testa nu i veckan (novemberlov), i så fall kommer jag med en rapport om hur det gick.

/Mattias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
vore toppen att höra era erfarenheter sen, har inte hunnit speltesta så mycket själv ännu... så all input är värdefull.

gillar det där med korten också...
 
Top