aningen förvirrande. Liksom, jag fattar, för jag har spelat med reglerna. Men för en fräshing blir målvärdet lite svårgreppat tror jag. Ja, man relaterar det till en egenskap, men ändå. Kan behövas förklaras närmare, kanske genom mer illustrativa exempel:krank said:Ett normalt slag i Spandex sker mot ett Målvärde. Detta målvärde får man oftast fram genom att relatera en egenskap - till exempel styrka - hos en person, mätt enligt skalan som beskrevs ovan, till uppgiften som ska utföras - till exempel att lyfta upp en del av en byggnad, för att några oskyldiga åskådare som bara råkade vara i vägen när den slemme superskurken Armageddo anföll vår hjälte eller hjältinna.
Möller said:aningen förvirrande. Liksom, jag fattar, för jag har spelat med reglerna. Men för en fräshing blir målvärdet lite svårgreppat tror jag. Ja, man relaterar det till en egenskap, men ändå. Kan behövas förklaras närmare, kanske genom mer illustrativa exempel:
"The Anvil försöker slå sig igenom en armerad dörr. Det känns givet att The Anvils styrka, +5 är den relevanta egenskapen. Spelledaren tänker sig att dörren trots allt inte är jättehård, ett superlyckat slag behövs. Målvärdet blir alltså +5."