Annars funkar ju SUPERHERO kort och gott... om inte det finns redan som spel..krank said:Den allra första skissen tror jag hette Superheroics, men det är ju rätt keff. Jag vill nog ändå ha nåt kort och klatchigt.
Där slår mina assiciationsbanor bakut, jag associerar bara till Superhero Movie... =(Arfert said:Annars funkar ju SUPERHERO kort och gott... om inte det finns redan som spel..
Är det nån som sett den filmen överhuvudtaget? jag visste inte ens vad det var för nåt...krank said:Där slår mina assiciationsbanor bakut, jag associerar bara till Superhero Movie... =(
Många balla förslag... Observera dock att jag mest ville ha just de namnen som... öh, avstamp till spelnamnsdiskussion...Magnus Edlund said:Om man tänker sig ett Sverige som aldrig exponerats för superhjälteserier... ja, då blir det svårt. Vad skulle superhjältar kallas om de var ett svenskt fenomen från början?
Spetsar. Som i "spets i kanten", eller "spjutspets".
Asar.
Bomber.
Starkemän.
Övermänniskor.
Äss.
Jag vet inte.
Har du sett Scary Movie? Scary Video?Arfert said:Är det nån som sett den filmen överhuvudtaget? jag visste inte ens vad det var för nåt...
Mjo, så är det. Man kan visserligen spela Heroes-supervarelser också (alltså vanliga människor utan dräkt, med krafter) men fokus ligger ju på Iron Age och Widescreen Age, dvs Watchmen-Authorityspannet. Utan dräkter tycker jag mycket av spänningen mellan människa-hjälte försvinner.NilsH said:Är det dock mer som i The Authority där flera hjältar faktiskt har dräkt- men med en annan tagning på det, så kanske jag, som började med att såga namnet, får säga att det trots alla förslag ligger och skvalpar bland favoriterna... Arferts senaste fröslag var spännande också...
Hur gör du med alter egos? Är det något man förväntas ha och hantera eller ej?krank said:Mjo, så är det. Man kan visserligen spela Heroes-supervarelser också (alltså vanliga människor utan dräkt, med krafter) men fokus ligger ju på Iron Age och Widescreen Age, dvs Watchmen-Authorityspannet. Utan dräkter tycker jag mycket av spänningen mellan människa-hjälte försvinner.
Regelsystemet har inget vidare stöd för det; det finns ett särdrag som heter "extra identitet" som man kan skaffa om man vill, men...Ram said:Hur gör du med alter egos? Är det något man förväntas ha och hantera eller ej?