Nekromanti Spara forumsidor på datorn

Rickard

Urverk speldesign
Vet inte om det är meningen men jag kan inte längre spara ner minnesvärda sidor på datorn.. Sidan blir blank..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker det är bra att ha ett litet referensbibliotek på datorn

Rickard

Urverk speldesign
Funkar tydligen bara att spara online [ANT]

k, testade att spara denna sida både online och offline.. Funkade inte off..
Fick den här koden:

(!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN")
(!-- saved from url=(0105)http://forum.rollspel.nu/showflat.p...=152427&page=0&view=expanded&sb=5&o=31&fpart= --)
(HTML)(HEAD)
(META content="text/html; charset=windows-1252" http-equiv=Content-Type)
(META content="MSHTML 5.00.2614.3500" name=GENERATOR)(/HEAD)
(BODY)(/BODY)(/HTML)

/[color:448800]Han</font color=448800> som bytte ut tecknena i taggarna mot paranterer '( )'

Gardener

Champion
Re: Funkar tydligen bara att spara online [ANT]

Tja, vad kan jag säga, skicka en missil till Redmond eller nåt.

Hur Explorer hanterar att spara webbsidor den har i cachen när man har kopplat bort kontakten med vår server kan vi inte göra så mycket åt.

Eller tja, jag kan ju rekommendera dig att byta till en vettig browser istället.

Rickard

Urverk speldesign
Det funkade ju förut

Jag tänkte inte på att det var någon skillnad att vara on- som off, därav påpekandet.. Som skrivet.. Det funkade ju förut (i gamla forumsversionen)..
Antagligen har det väl med... *kollar på filändelsen .pl?* ...perl att göra eftersom allt är autogenererat(? *ute på hal is*)..
Nåja.. Jag har ju trots allt kommit på vad felet var... Jag anklager inte er, om det nu var det ni trodde..

/[color:448800]Han</font color=448800> som surfar omkring med IE 5.0 för att han glömt att uppgradera till senaste (har den på datorn)

Gardener

Champion
Re: Det funkade ju förut

Att sidorna är automatgenererade har ingenting med saken att göra och browsern har ingen aning om att de är det, mer än att den kan använda felaktig pseudo-intelligens genom att anta att den är det för att filändelsen är .pl.

Troligen körde du en äldre version av MSIE innan, där buggen kanske inte fanns, eller inte var lika framträdande.

Återigen, efter att sidorna har levererats från servern (i detta fall vår webserver) så har den inget med dem att göra och kan inte göra det heller. Att Explorer inte klarar av att spara ner filer den har i cachen utan att den är online beror således inte på något på vår sida, det är helt enkelt en "feature" i MSIE. Du borde ha märkt det tidigare, själv har jag slitit mitt hår åt det mer än en gång, men mest beroende på att MSIE trots att den har allt i cachen alltid måste kontakta servern innan den sparar ner dem.