Nekromanti Special Bilar

Bengan

Veteran
Jag har lust att göra en bil till en neotech gubbe som är full av vapen och pansar, (men vapnena ska kunna fällas in m.m) hur ska jag få de å funka utan att de verkar överdrivet, och hur ska jag beräkna kostnaderna. blir tacksam för alla förslag.

Foggmock

Myrmidon
slå mot elektronik, teknik eller typ undre världen.
och du, en bil med utfällbara vapen och extra pansar luktar kobold. dessutom skulle nog TrasNet tjura om det märkte all extra snuskig *vapen-utfällar-elektronik* och skicka in en polis eller två. fast dfet beror på hur man tolkar transnet.
vad ska du ha bilen till? det gamla hwederliga drive-by-shooting eller skydda-garaget-pansarbil? jag ser ingen mening, eller något skoj som rollspelselement i det. fast jag är väl en mossig SL som gillar intriger och använder action endast vid mycket klyschiga tillfällen.. ha det!

Jag vet att jag har rätt!

Snow

Swashbuckler
<I>och du, en bil med utfällbara vapen och extra pansar luktar kobold.</I>

kobold? det beror helt på hur man använder den. Har man roligt (utan att det går ut över de andra i gruppen) så gör man rätt, kobold eller inte.

Vad transnet säger? Hmm, ingenting skulle jag tro. Inget som säger att man meddelar alla runt omkring att man har målsökardatorer och tunga vapen under huven.

Snow
Dead, but still walking around

Foggmock

Myrmidon
itne för att jag jar förutfattade meningar, men han lät lite som en sån som stormar typ en fetkorporations huvudkvarter och dödar allt och alla. var därför tvungnen att utlysa en koboldvarning.
och min tolkning av transnet är satt det är stenhårt. bilar som itne är godkända och registrerade i evigheters evighetslånga tester osv godkänns inte och anhålls om de använder vanliga gator. men, det är en tolkningsfråga som så mycket annat i N2.

Snow

Swashbuckler
kobolder (OT) och lite annat...

<I>men han lät lite som en sån som stormar typ en fetkorporations huvudkvarter och dödar allt och alla. var därför tvungnen att utlysa en koboldvarning.</I>

tvungen? tycker du att man skall slå ner på folks spelstil?

(eftersom vi nu är kraftigt OT så avslutar jag mitt deltagande i denna tråd här).

Om Transnet:
1) enligt n2boken har transnet hand om flödet av trafik. För att undvika stockningar, olyckor och liknande.

2) hur roligt skulle det vara att spela om man inte _kunde_ bryta mot dessa lagar och bygga om sin bil hur som helst. (om transnet nu kontrollerar detta)

Snow
Dead, but still walking around

Foggmock

Myrmidon
Re: kobolder (OT) och lite annat...

hm självklart inte. men JAG finner det en aning koboldiskt.
och _mitt_ transnet kontrollerar inte det, utan det är som en körkortskoll varje meter, typ.all elektronik i bilan samarbetar transnet. transnet vet om din färdmätare,bensin/bränsleförbrukning osv. om den upptäcker något misstänkt så varnas polisen och du bevakas en aning hårdare, ungeäfr som dagens Echelon som scannar nätet efter epost innehållande exempelvis orden Jihad eller Bomb.
som sagt, kraftigt OT så nu slutar jag oxo...

Bengan

Veteran
Special bilar

tack för tipsen, jag tycker mer de e en cool grej att ha, om man kör nåt riktigt överdrivet äventyr, har ni inte sett tex tango and cash ?? som den bilen fast med mer vapen.

Vindhand

Myrmidon
en neotech gubbe som är full av vapen och pansar,

Intressant gubbe, särskilt om vapnen är infällbara som du säger... cybernetik eller masochist?

/images/icons/wink.gif

Pendragon

Swashbuckler
Re: kobolder (OT) och lite annat...

hmm..... ett utmärkt sätt att eliminera såna moment som biljakter o dylikt.... för sånt gillar väl ingen?
Vem vill spela action när man kan ägna tre timmar åt att rollspela en konversation på McDonalds...

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Pendragon

Swashbuckler
enklaste sättet:

Ta en styck polare med lämpligt skjutjärn och sätt i passagerar sätet. Vid behov hissa ner rutan och be honom sticka ut huvudet och skjuta på den lede fi.

Ta da!

Japp... jag är tillbaks, vad har hänt, vem lever och har offensiv kommit än?

*duckar*

G

Guest

Guest
skoj att ha dig tillbacka... hum... har du varit borta? :C) nå vi behöver all förstärking vi kan få. neotech forumet är dödende... nu när ripper har försvunnit å allt. har offensiv kommit? skojar du?

Mvh h[-å]

Pendragon

Swashbuckler
var har ripper tagit vägen då? har inte sett honom på icq på ett bra tag heller....

suicidesmurf

Veteran
njaa, plocka bara bort alla fastmonterade vapen innan besöket hos bilprovningen och låt bli att fippla med transnetelektroniken :)

så, en bepansrad bil med fast monterade automatvapen, komplett med fjärrutlöst självförstöreslebomb som effektivt raderar alla spår till dig. perfekt som flyktfordon och för besök hos otrevliga människor i otrevliga stadsdelar.

Deminus

Veteran
Glöm för guds skull inte den färg ändrande lacken och nummer plåtar som kan ändra sina bokstäver och siffror (eller är det bara en sträck kod på skyltarna numera )

suicidesmurf

Veteran
krångligt. verkar lättare att registrera din bil på nån fattig stackare som inte kan kopplas till dig, och aldrig kommer ha behov av att titta i bilregistret.

det borde inte vara så svårt att undvika övervakningshysterin i n2-världen om man bara vet hur...