Specialuppdraget slutfört
Åkej, nu är det klart. Jag har varit i radio.
Själv tyckte jag inte att jag gjorde så bra ifrån mig. Det var kul att hälsa på felya, vilket lät "exotiskt". Jag fick förklara lite om hur felya uppstod och varför, och jag förklarade lite kort om ordklasserna. Jag fick framföra några tankar om hur man skapar språk, och jag kom helt av mig på en fråga om vad "alver" är. Det var lite väl kort om tid för att gå in djupare än så, och jag misstänker att folk kommer att tro att felya är den alviska som talas i Sagan om Ringen.
Jag håller fortfarande kontakten med Radio Halland, och ska se om jag kan få inslaget överskickat till mig på något sätt och medium, så att jag kan lägga upp det på webben. Inte för att jag är så stolt över min prestation, men vafaen...
Uppdatering: Miamarie, programledaren, lovade att skicka den till mig på något sätt. I värsta fall blir det som en kassett, och i så fall så måste jag plugga in mitt gamla kassettdäck och jockla och ha mig för att bygga om den till MP3 (kan ta ett tag), och i bästa fall blir det en CD-skiva med intervjun på (går nog ganska fort). Det gick inte att skicka den via epost, eftersom den var för stor. Det hade annars varit det snabbaste alternativet.