Nekromanti Specialvapen

Angmar

Veteran
Jag tycker det är roligt med special/magiska vapen/föremål i dod. Därför undar jag om någon annan kör med att man kan köpa t ex almagnitvapen/rustning och rokjärnvapen/rustning? Dessa saker är förstås extremt dyra, men det är det som är kul. Vissa tycker säkert att jag är en tråkig och överdriven powerplayer som inte förstår varför sådana här saker finns. Jag tycker att det är roligt för att man kan ha mer varierade vapen än de "få" som finns i grundboken. Det blir ju också en större variation på rollpersonerna, eftersom man faktiskt använder sina vapen rätt ofta när man spelar. Är det någon annan som har tankar, råd eller tips kring detta?
-/images/icons/frank.gif-

Feuflux

omjonasson.se
Tja, jag är nog spontant emot att man kan köpa special/magiska prylar (eller vad jag nu ska kalla dom). Magiska prylar ska hittas tycker jag, eller fås som belöning i värsta fall. Inger kul om man kan köpa de bra sakerna. Det allra roligaste är om man inte har den blekaste om vad det är för föremål man lagt vantarna på. Det man tror är en helt kass stövel är jättemagisk och det juvelprydda svärdet är helt värdelöst.

Wolfmaster

Warrior
Visst är det ql med lite annorlunda prylar. Just magiska vapen är väl kanske inte det jag tycker är roigast, det fnns fu en massa andra saker som är bra, tex prylar som gör så att man slipper konka på en massa käk, färdas fortare än normal o sånna saker. Sen även bara kuriosa magi, typ en pljelampa som aldrig tar slut, nån liten pryl som automagiskt byter sida åt dig i boken m.m.
Sen håller jag med Feuflux, det blir inte lika roligt om man kan köpa prylarna, utan de ska man nog hitta under sina äventyr tycker jag......

Sir Halidan

Veteran
Jag tycker att man som SL ska vara ganska återhållsam med magiska/special vapen/föremål. Annars känns det ju inte speciellt när man väl får något riktigt bra. Det kan också kännas jobbigt när man märker att RP:na redan under sitt första uppdrag blivigt övermäktiga och måste komma på någon dålig anledning till att de förlorar alla sina saker.