Nekromanti Speciell musik till DoD-fans

walium

Ganska töntig, faktiskt
Här står det om ett band som ska komponera särskild D&D musik. Vad tror ni om detta? Är det något som ni kommer att lägga era surt förvärvade slantar på? Är särskilda spelsoundtrack egentligen så mycket att hänga i julgranen?

Netfeed

Swashbuckler
tracka folk

är det bra för att tracka oldtimer eller seter som du skrev DoD i ämnes raden?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: tracka folk

Eller också menar han att musiken skall få DoD-fans att upptäcka D&D... :gremgrin:

/Mikael - känner sig inte så jättetrackad

Bombu

Hero
ett band som ska komponera särskild D&D musik. Vad tror ni om detta
Fint för dem!

Jag och en del andra har nog redan sin musiksmak definierad och jag tror inte det finns nån speciell D&D musik.

Skall vara musik som berör, skapar stämning, olika stämning för olika situationer.

När det gäller D&D så använder jag klassiskt och en del filmmusik, folkmusik och så. Jag får inte rätt fantasy känsla från rock, pop, det finns undantag dock och det passar bra när man kör i andra miljöer.

smaken är ruskigt delad tror jag.

Jag tror inte på iden att fixa speciell DnD musik, det beror så mycket på vad man har för smak från början.

Men för de glada musikerna är det säkert kul, kör hårt!

Bombu

Noir

Veteran
Tror nog att det kan finnas något att hämta ur skivan, i alla fall för någon.
Skivorna jag använder när jag spelar med mina vänner är skivor speciellt framtagna för ändamålet av oss själva, dvs en eller flera skivor speciellt ihopsatta för varje kampanj. Det är då det brukar bli bäst, då kan man vara säker på att man gillar alla spår och att alla spår passar till kampanjen.
Nu på sistone när vi spelat har det dock blivit lite tunt med musik då vår sl (Feliath) är lite egen och har principer mot allt möjligt...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: tracka folk

Det kan också bero på tillfällig (Yeah, right!) sinnesförvirring. Välj vilket alternativ som passar bäst. :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
Tja. Innan jag läste artikeln så trodde jag det skulle komma en ny Blind Guardian skiva fast den här gången har de rätt att använda massa namn som är skyddade...

Jag hade fel och tackar för det.

Jag tänker inte betala för den. Om den inte visar sig vara skitbra, då kan det ju vara kul att ha...

Men jag är tveksam.

Särskilda spelsoundtrack? jo, de är väl kul, men just D&D känns lite brett. SLA skulle jag gärna se ett soundtrack till, där regnar det alltid och våld och död lurar ALLTID runt hörnet. Så där behöver man ju inte variera stämningen så mycket :gremlaugh:

chrull