da_bohz
Swordsman
Jag sitter och klurar på mitt system för hantverk och letar efter intressanta och användbara modifikationer man kan lägga till sina tillverkade prylar.
Det är ett BRP-system i en slags medeltida fantasyvärld efter en katastrof.
De effekter jag har knåpat ihop hittills är följande:
* Hållbart (ökat värde för hållbarhet)
* Vackert (ökat pengavärde)
* Skarpt (Ökad skada för huggvapen)
* Smalare spets (ökad skada och penetrationsvärde för stickvapen)
* Lätt (minskad belastning och lägre styrkekrav)
* Balanserat (förbättrat initiativ)
Så jag är med andra ord ute efter förslag på andra effekter som kan läggas till, både för vapen, rustningar, sköldar och andra slags prylar som kan tänkas användas. Effekterna får gärna vara applicerbara till flera typer av föremål, men det är också okej med specifika effekter; ex. Endast för hugg-, stick- resp. krossvapen.
Jag vill gärna ha ett fungerande namn på egenskapen också. Jag försöker exempelvis hitta på något bra namn för en egenskap som ökar skadan för krossvapen.
Förslag?
Det är ett BRP-system i en slags medeltida fantasyvärld efter en katastrof.
De effekter jag har knåpat ihop hittills är följande:
* Hållbart (ökat värde för hållbarhet)
* Vackert (ökat pengavärde)
* Skarpt (Ökad skada för huggvapen)
* Smalare spets (ökad skada och penetrationsvärde för stickvapen)
* Lätt (minskad belastning och lägre styrkekrav)
* Balanserat (förbättrat initiativ)
Så jag är med andra ord ute efter förslag på andra effekter som kan läggas till, både för vapen, rustningar, sköldar och andra slags prylar som kan tänkas användas. Effekterna får gärna vara applicerbara till flera typer av föremål, men det är också okej med specifika effekter; ex. Endast för hugg-, stick- resp. krossvapen.
Jag vill gärna ha ett fungerande namn på egenskapen också. Jag försöker exempelvis hitta på något bra namn för en egenskap som ökar skadan för krossvapen.
Förslag?