Jag undrar lite över en sak, om man gör en RP som man har bestämt ska ha en speciell nackdel som till exempel blindhet, skulle det vara regeltekniskt möjligt att RPn har utväcklatt en speciell förmåga som gör att den går att spela som en vanlig RP (tänkte mig typ radar hörsel model Dare Devil , eller Ekohörsel som Vraker)
Nog går väl det bra antar jag..
Problemet är vad SL säger.
Kan tänka mig flera olika sätt..
Alternativ 1 Magiker ger han en fladermus/vrak ekolods förmåga. genom alkemi någont..
Alterntiv 2 tränas i Andesyn av en magiker..
Okej han kan bara SE det som har andar i sig. Men å andra sidan kan han träna upp synen
Alterntiv 3
Blinda ljuset väg (chi-syn stulen från en Fan-Fiction)
En Sung Munk tränar honom i stridskonsten den Blinda ljusets väg huvudsaken meditation övningar och stavkamp.
Men även ger honom förmåga att låta sin själ lysa upp ett område och inom det område kan han "Se" som en fladdermus bäst syns det som LEVER men även ej levande syns. ( Ej levande saker är altid svårare att upptäcka de tenderar att smälta ihop )
Med denna syn kan han SE om ett ben är brutet eller om en person är sjuk. Han kan även SE om en magiker håller på att väva en besvärjelse eller alstra Filament.
Normalt är synen grumlig och utan dettaljer ?Dvärg/alv/Tirak vem vet.. men med ett färdighets slag emot skolan FV så kan den bli detalj rik att enskilda hårstrå kan urskiljas.
Avstånd är begränsad till PSY*4 meters avstånd.
Då detta är en färdighet kräver FV slag när han ska se detaljer. Är även möjligt att han kan använda sin kunskap för att attackera ett Filament med sin själstyrka och få det att disipera okontrolerat i famnen på fiende magikern..
FV slag.
Varje Minut då spelaren använder Detalj syn får han ett poäng korttids utmatning.
Grumliga syn versionen är utan utmatnings poäng och automatiskt.
Besvärjelser baseras på Psykotropi kan blända honom...