Nekromanti Spel att digga till:

Sodivra

Champion
Hejsan! Jag gillar att lyssna på musik. Men ibland räcker det inte med bara musik, utan jag vill ha en ursäkt att lyssna på den. Då brukar jag spela något litet datorspel. Men nu är dom roliga små spelen slut, och jag har sjunkit ända ner till att spela Kungen. Horror!

Så nu vill jag ha tips på små spel som passar att lyssna på musik till. De behöver inte ha någon handling (möjligen en ursäkt till en handling) och de ska gå att spela under små pluggpauser. Jag antar att det är bra om det är en spelmekanik man kan ha häftigt flyt i, eller om det är en skön miljö i spelet. Riktigt grymt lugna och softa spel är också schysst. Några exempel på vad jag menar:

Pyro var ett tag en favorit.
Madness Interactive passade förbluffande bra ihop med Woven Hand.
Rocketmania. Oh yeah.
SMDKUN passade bra till Neverhoodmusiken, och musik öht, men var för svårt för mig.

Blippe

Warrior
Jag kunde inte tänka mig att det var fler än jag som lyssnade på den där soppan de serverade till neverhood. Klayman rules!

Spel ska vara enkla och snabba. Risk är dåligt och arbetsamt, turborisk (dvs risk mot datorn) utan krav på socialt umgänge när man vill ha något att fippla med till musiken funkar alldeles utmärkt! http://www.marioferrari.org/freeware.html