Nekromanti Spel för heister, kupper och brottslingar?

Storuggla

Champion
Right, ett vanligt förekommande tema i film och litteratur är ett gäng brottslingar som ska göra en stöt eller tvingas göra en stöt (Jönssonligan, Lock Stock and Two Smoking Barrels, Heist, Italian Job, Rififi, etc etc). Men finns det något spel som inriktar sig på denna... öh, nisch?
Dogtown utspelar sig på sjuttiotalet och är ganska hårt styrt och horder av tabeller och dessutom fult. Wilderness of Mirrors kan användas som ett heistspel, men det är inte klippt och skuret.
GURPS Goblins förutsätter i text och setting att rollpersonerna kommer vara tjuvar och banditer under de första åren tills de jobbat sig upp till en respektabel summa pengar och Victoriana antyder att folk från underklassen är tjuvar per automatik.

Men finns det något spel? Som jag missat?

Storuggla, mediemord

Genesis

Ni dés ni maître
Jag skulle ta en titt på Fastlane (rescension här). Det skall kunna spelas i vilken setting som helst, men standardsettingen är typ Ocean's 11. Plus, reglerna baseras på ett roulettehjul. Hur coolt är inte det? Jag har varit sugen på det ganska länge.

MrG

Swashbuckler
Om jag skulle använda system till det skulle jag nog ta Adventure! (pulp är en bra genre att spela sånt i) eller friforma. Vet att G3 skrev ett scenario med den funktionen och de har sitt egna system (som jag inte kommer ihåg vad det kallas), vad jag förstod på kompisen som körde det hade det gett typiska planera, planera, efterforska, planera, genomföra stämningen.

-Gunnar

Örnie_UBBT

Swordsman
I Shadowrun gör man ju stötar, heists och kupper av varierande slag mest hela tiden. Fast jag misstänker att du var ute efter något som s a s utspelar sig i "vår egen" verklighet?

hälsar
Örnie

Genesis

Ni dés ni maître
I Shadowrun gör man ju stötar, heists och kupper av varierande slag mest hela tiden. Fast jag misstänker att du var ute efter något som s a s utspelar sig i "vår egen" verklighet?
Setting är ju enkelt att ändra, men problemet är nog att Shadowruns system är ungefär lika väl anpassat till stötar som en fisk till att spela tennis. Shadowruns system är långsamt och meckigt, men egentligen ganska standard. Det skulle kunna vara vilken BRP-klon som helst, bara man bytte ut tärningssystemet.