Nekromanti Spel i Götet

Rickard

Urverk speldesign
Jag ska vara i Göteborgstrakten första veckan på det nya året så jag yndrar om det är några som vill träffas och spela något. Kanske lite kortspel, kanske något brädspel eller något kortare rollspel i stil med This Is Pulp.

/Han som gärna ser att någon tar på sig och bestämmer var vi ska vara

Pilzefrau

hon/henne
Är du intresserad av att vara med på en omgång av Game of Thrones-brädspelet? Jag tänkte försöka rodda ihop så många matcher som möjligt av det med alla jag känner nu när jag har lov, och åtminstone en av dem lär inkludera Arvidos och vårt AW-gäng.

Rickard

Urverk speldesign
Pilzeman said:
Är du intresserad av att vara med på en omgång av Game of Thrones-brädspelet? Jag tänkte försöka rodda ihop så många matcher som möjligt av det med alla jag känner nu när jag har lov, och åtminstone en av dem lär inkludera Arvidos och vårt AW-gäng.
Det skulle vara skitkul!

/Han som, om spelet är 4-5 år gammalt, har spelat det tidigare och har tänkt på senare tid att han skulle vilja testa det igen

Caligo

Swashbuckler
Han said:
Jag ska vara i Göteborgstrakten första veckan på det nya året så jag yndrar om det är några som vill träffas och spela något. Kanske lite kortspel, kanske något brädspel eller något kortare rollspel i stil med This Is Pulp.

/Han som gärna ser att någon tar på sig och bestämmer var vi ska vara
Jag är gärna med på brädspel... fast inte innan 2a januari.

Pilzefrau

hon/henne
Han said:
/Han som, om spelet är 4-5 år gammalt, har spelat det tidigare och har tänkt på senare tid att han skulle vilja testa det igen
Det är samma spel; möjligtvis kan du ha spelat första utgåvan medan jag har andra. Men om det är så är det inte så stor skillnad. De enda skillnaderna är tillägg tror jag: en ny sorts enhet iom siege engines, och särskilda hamn-områden som båtar kan vara i. Inget är borttaget eller märkbart förändrat vad jag vet.

Pilzefrau

hon/henne
Jag vill som sagt spela Game of Thrones någon gång, men är själv ledig typ halva januari. Så jag gjorde en doodle. Välkomna att fylla i – skriv gärna forumnick om jag inte känner er sedan innan, för annars kommer jag bli förvirrad.

Vi kör alla dagar som vi blir 6 stycken på, antingen hemma hos mig eller på Chalmers.

http://www.doodle.com/qr95btdutgihw3fx

Sodivra

Champion
Jag tänker Twilight Imperium den 2/1 (kicking it 2014 style) men det är ju inget litet spel. Det tar hela dagen, plus att du behöver kunna reglerna innan vi sätter igång. Är du intresserad?

Rickard

Urverk speldesign
Arvidos MC said:
Jag tänker Twilight Imperium den 2/1 (kicking it 2014 style) men det är ju inget litet spel. Det tar hela dagen, plus att du behöver kunna reglerna innan vi sätter igång. Är du intresserad?
Twilight Imperium känns som ett spel som jag måste spela någon gång, så jag är gärna på! Vi kan snacka mer om det på nyår. :gremsmile:

/Han som borde ha nyktrat till då :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Får tacka Pilze för att bra arrangemang. Kul att få testa på GoT-brädspelet igen.

/Han som tycker det var synd att han missade Twilight Imperium, men med tanke på hans baksmälla var det lika bra ^^

Pilzefrau

hon/henne
Kul att du ville komma, och grattis till vinsten! När jag spelar Greyjoy går det inget bra, men flera andra gånger har jag fått se hur mycket de kan trycka undan de andra och vinna...