Nekromanti Spel i Umeå

from

Veteran
Hej!

Jag tänkte dra igång lite World of Darkness-*INSPIRERAT* spel här framöver. Regelsystemet blir ett helt annat, där jag nog bland annat tänkt sno valda delar från Genesis intressanta koncept. Vi håller till på Ålidhem och sätter igång så snart vi har tillräckligt många spelare, men det borde gå bra att hoppa in i efterhand.

Spelstilen kommer nog att vara för lite friform för renodlade friformare och för lite tärningfokus för traditionella spelare. Själva historien är inte färdigscriptad, så ingen räls, utan jag kommer att arbeta för att bygga upp en metaplot baserad på era karaktärer, deras bakgrunder och deras ageranden.

Men, World of Darkness är rätt generellt, vad är det egentligen jag tänkt spelleda? Tja, det tänkte jag vi kunde komma överens om vid den första träffen. Jag är inte så inne på Werewolf: the Apocalypse, men efter att läst lite här på forumet om Werewolf: the Masquerade så är inte varulvar helt ute, så länge vi använder oss av rätt tolkning. (I.e., inga skogstokiga Plogbills-aktivister på steroider)

Fokuset kommer alltså inte att ligga på strid, oavsett vad vi spelar, utan på mer eller mindre subtila manipulationer. Som ibland resulterar i strider, men generellt sett inte gör det.

Jag gillar medeltida Vampire, och har tidigare kört en längre sådan kampanj, så se det som "default" om inte andra åsikter och idéer kommer fram vid planeringsmötet.

Låter det intressant, eller befinner du dig helt enkelt i Umeå utan spelgrupp? Kontakta mig här i tråden eller via PM. Går även bra att komma med idéer och åsikter här, fångar du min fantasi så ändrar jag kanske kampanjbeskrivningen i den här posten.

/From

Edit: Börjar luta rätt mycket mot att spela vampyrjägare istället för vampyrer, där varje spelare utöver sin jägare också har en vampyr-karaktär som är en annan spelares nemesis. Allt är fortfarande förhandlingsbart...