Pratade nyss med en kompis vars spelgrupp avslutat en längre tids Pathfinder och nu ska dom köra Star Wars i några månader. Han tror inte att han kommer vara kvar vid bordet vid slutet av den tiden. Som anledning till det sa han att det blir ganska tråkigt i strid, han slår samma tärningar om och om igen tills striden är över. I Pathfinder och liknande spel finns det, i hans tycke, lite val han måste göra som spelare. Ni vet, om jag rabblar lite från mitt dåliga minne, back stabs, power attack, charge, flera olika manövrar som ger en del plus och minus.
Nu när jag efter en hiskeligt lång tid borta från rollspelshobbyn börjar doppa mina tår igen blir jag lite nyfiken, finns det något svenskt spel ute nu med en liknande bas? Oavsett setting. Innan jag nyligen läste igenom Mutant År Noll så hade jag inte läst igenom en svensk regelbok sedan 91-92 så det kan tänkas att jag missat en del, men helst tips på system på svenska som finns ute nu.
MVH!
Nu när jag efter en hiskeligt lång tid borta från rollspelshobbyn börjar doppa mina tår igen blir jag lite nyfiken, finns det något svenskt spel ute nu med en liknande bas? Oavsett setting. Innan jag nyligen läste igenom Mutant År Noll så hade jag inte läst igenom en svensk regelbok sedan 91-92 så det kan tänkas att jag missat en del, men helst tips på system på svenska som finns ute nu.
MVH!