Nekromanti Spel testare behövs....

datafel

Veteran
Det här är mitt första rollspel.... jag skulle behöva nån som kan läsa igenom det och tycka till om fel...och sånt...
jag har ännu inte skrivit nåt äventyr till den men... ja....ni kan väl testa endå..
Lestradska -the game

spelet handlar om min skola (lestradska)...och e inte riktigt helt klart...
jag behöver tex en karta över skolan...
tack :gremcool:

Organ

Out of time, out of mind
Nu tror jag knappast att Lestradska - The Game, i alla fall som det presenteras nu, kommer bli någon gigantisk framgång eftersom det verkar som om man måste vara elev på den skolan i verkligheten (eller möjligtvis lärare :gremgrin:) för att ha något större utbyte av det. Men eftersom du bemödade dig med att fråga vad vi tycker så ska jag bemöda mig med att svara.

1. Jag tycker att det är ALLDELES för stor skillnad på olika elevers HP och TP. HP föreslår jag att man istället slår med 1T10+10 och TP med 3T10+30.

2. Som det är nu består spelet endast av ett rudimentärt men fungerande spelsystem. För att det ska vara ett fungerande spel måste du även lägga in lite om vad och hur man spelar, t.ex. hur ett typiskt Lestradskaäventyr kan se ut.

3. Varför är lärarna ute efter elevernas själar och vad vill de göra med dem? Om du klargör lite närmare vad spelets elakingar är ute efter kommer en hel del av punkt 2 lösa sig själv.

4. Ge inte upp! Du har en idé, som visserligen är jäkligt corny men som i alla fall inte är helt utan potential. Om du fortsätter kan de faktiskt bli nått.

/Anders

--------------------------

datafel

Veteran
Tack för att du tog dej tid!!
jag ska absolut fortsätta att utveckla spelet...med hjälp av dina tips...
mmm tack...

Wilmer

Hero
En idé skulle vara att göra en lite lösare "döda alla lärare i din skola" mall så att folk kan modda det till sina egna skolor. Mitt gamla högstadium skulle till exempel vara perfekt att köra lite dungeon crawl i. Katakomber fyllda med obsbarn (de hade verkligen obsbarnen nere i katakomberna!) lärare med så mycket sjukdommar och krämpor att de klassas som odöda osv.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Layouten!

"Leyouten är helt och fullt cool! Så ball! Shit så najs!"
Sedan när började man kräva att tonåringar kan layout? Nåväl, du fick mig att kolla på rollspelet. Jag gillade formuläret. Det var schysst. Och stilen på det övriga påminde om mina tidigare rollspel (mindre positivt :gremsmile:).

/Han som kom å tänka på filmen The Faculty medan han läste handlingen

Mr White

Veteran
Imponerande "lax". Slår många prettosnubbar här på fingrarna.

"Längd: Lite som Sandie...fast kortare"

"Flumma: + 2 TP vid bortförklaring men -2 TP vid smygning."

"Bråka: eleven måste vara minst 170cm om man vill ha denna egenskap,"

Det här som "Violence" fast utan en ironisk utgångspunkt. Mästerligt. Helt ärligt.

Särskrivningar gör bara spelet ännu bättre. Jag antar att spelet verkligen är skrivet av en högskoleelev; men jag undrar om en professionell spelförfattare hade kunnat göra det bättre.

Alla dessa regel-PDF brukar vara blaj, blaj. Den här rockade min värld.

Keep on trucking Rising Jr.

Taranis

Veteran
Väldigt sällan har ett "mitt-första-rollspel" någon stil. Detta är ett klart lysande undantag! Du vill en sak med rollspelet och lyckas full ut med att förmedla och skapa detta.

Gordeg

Hero
Ser ett fel i rollpersonsskaparreglerna där man får sina första vapen, resultatet 1 finns inte på 2T10. Och det är synd om man inte kan vara beväpad med sudd från början. (bara 1% chans, men ändå...)
Fast det kanske är ett avsiktligt fel?

Gordeg