Nekromanti Spel till pc á la Speedball 2?

johoohno

Warrior
Häpp!

För en tio femton år sedan slet jag ut ett gäng joysticks till min Amiga på Speedball 2. Det var ett enormt charmigt spel som hade det mesta:

1. sportmoment med ligaspel
2. möjlighet att förbättra sina gubbar samt köpa nya
3. brutal sci-fi-känsla där man fick poäng på att skada motståndarna
4. dessutom kunde man vara enbart manager om man ville

Nu undrar jag om utvecklingen inom denna spelgenre gått vidare och det finns någon uppföljare eller liknande spel som innehar ovanstående ingredienser. Någon spelfanatiker som har koll?

Gasten

Warrior
Alltså, på beskrivningen låter det som ett Game Boy Advance-spel som skymtade förbi för några år sedan. Inget stort eller så, men jag mins att jag tyckte det var koolt. Tror det hette något med Speedball. Det kan ju ha varit så att dt var ett spel till Snes aftersom att jag vid ett par gånger läst gamla speltidningar..

/Gasten som är ganska säker på att det var till GBA

Feliath

Swashbuckler
Speedball 2 till GBA

Japp, Speedball 2 släpptes till GBA. Jag har det, eftersom Speedball 2 rular.
GBA-versionen rular dock tyvärr inte fullt så mycket, för av någon obegriplig anledning har de gjort det nästan omöjligt att misshandla ner någon. Och, jag menar, åtminstone jag tyckte att hela poängen med att lira Speedball istället för något lamt jävla basketspel var att man kunde vinna enbart på att vålda.

Till trådstartaren kan jag rekommendera inte fullt så gamla men likväl gamla Hyperblade, ett annat framtidssportspel där man åker rollerblades och halshugger motståndaren med en skarpslipad Jai Alai-handske. Tjohej!
...Ja, det finns något pjämmel med en boll där någonstans också, men det är bara så att man ska kunna göra mål med sin motståndares huvud efter att man huggit av det.

/Feliath — våldssporter är den enda riktiga sortens sporter